مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

لزوم ایجاد فضای انگیزشی در اولین روز آغاز سال تحصیلی

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان گفت: دانش آموزان در روزاول مهر و شروع سال تحصیلی جدید به شوق آموختن، روانه مدرسه می شوند و شور و شوق دانش آموزان امید ، زندگی وجلوه زیبایی به جامعه می بخشد.

کد مطلب: ۹۵۴۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ایجاد فضای انگیزشی در اولین روز آغاز سال تحصیلی

حمیدرضا رخشانی اظهار کرد:با اقدامات انجام شده در پروژه مهر روز اول مهر برای دانش آموزان و معلمان روزی شاد ،بانشاط و بدون دغدغه خواهد بود.

وی گفت : در این پروژه با همکاری ادارات آموزش و پرورش و معلمان در سطح مدارس، اقدامات و برنامه های ویژه و هدفمندی به منظور هر چه باشکوه تر برگزار شدن بازگشانی مدارس از قبیل زیبا سازی فضاهای آموزشی، آماده نمودن آموزشگاه و مدارس برای آغاز سال تحصیلی انجام می گیرد.

رخشانی روزهای آغازین مدرسه را در ایجاد نگرش های مثبت در دانش آموزان و تقویت انگیزه برای تحصیل و کاهش اضطراب مهم بیان کرد.

وی بر سرمایه گذاری در جهت ارتقای سطح کمّی و کیفی آموزش و پرورش تاکید نمود و خاطرنشان کرد:یکی از پایه های پیشرفت در جوامع امروزی تربیت فرزندانی خلاق ،پویا و متفکر است .

وی تصریح کرد:درنظام تعلیم و تربیت مهارت های علمی ، حرفه ای و زندگی در آموزشگاه ها متناسب با هر پایه آموزش داده می شود.

رخشانی ادامه داد:امسال بیش از ۷۷۶هزار دانش آموز در ۶هزار و ۴۰۰ آموزشگاه و ۳۷ هزار و ۹۰۰ کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

وی گفت :۳۹هزار و ۵۰۰ همکار با تلاش فرهنگی وظیفه تعلیم و تربیت این دانش آموزان را برعهده دارند.

رخشانی گفت :مشکل کمبود ۱۱هزار کلاس درس با استفاده از ظرفیت طرح روستا مرکزی، مدارس شبانه روزی ، تجمیع کلاس ها ورشته های کارگاهی به روش برون سپاری و خارج از مجموعه آموزش و پرورش و بهره برداری از ۶۰۰ کلاس درس در اول مهر حل شده است .

وی بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان کمبود داریم

که برای رفع این معضل از ظر فیتهایی همچون خرید خدمت، حق التدریس، سرباز معلمان ،حق التدریس نهضت،استخدامی ماده ۲۸ استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان کتب درسی رایگان توزیع می شود افزود:تا کنون ۹۵ درصد کتب درسی با هزینه ۲۱ میلیارد تومان در سرتاسر استان توزیع شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار