آیین تجلیل از ایثارگران، جانبازان و آزادگان فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز

لطف الله پور: 30 درصد مدیران مدارس دولتی ناحیه یک تبریز از ایثارگران و خانواده شهدا هستند

تبریز (پانا) – مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز گفت که 30 درصد مدیران مدارس دولتی این ناحیه از ایثارگران و خانواده شهدا هستند.

کد مطلب: ۹۴۸۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
لطف الله پور: 30 درصد مدیران مدارس دولتی ناحیه یک تبریز از ایثارگران و خانواده شهدا هستند

حجت الاسلام جواد لطف الله پور در آیین تجلیل از ایثارگران، جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد شاغل در آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز در تالار زرین اداره برق با اشاره به وا قعه غدیر خم بیان کرد: بین مکه و مدینه 30 برکه بود که همگی آن ها به طور فصلی آب داشتند و خم تنها برکه ای بود که همیشه آب داشت و پیامبر در آن مکان دستور توقف کاروان را دادند.

وی ادامه داد: در سوره بقره که در سال های اول بعثت نازل شده است آمده مومنان کسانی هستند که قبل از تو و به تو ایمان آورده اند ولی بعد از 23 سال بعثت و درو روزهای پایانی عمر پیامبر گرامی اسلام خداوند تاکید داشت تا ولی بعد از ایشان برای امت اسلامی معرفی شود و بعد از این واقعه بزرگ بود که خداوند آیه شریفه "الیَوم‌َ اَکمَلت‌ُ لَکُم دینَکُم و اَتمَمت‌ُ عَلَیکُم نِعمَتی‌" را نازل کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز افزود: پیامبر اسلام همیشه در احادیث مختلفی به گرامی داشتن خاندان خود تاکید داشتند ولی با این همه حضرت علی (ع) 25 سال خانه نشین شد و امام حسین (ع) در کربلا به گونه ای به شهادت رسید که در هیچ جنگی چنین وضعیتی نبود.

لطف الله پو در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به فرهنگیان ایثارگر و آزاده حاضر در جلسه بیان کرد: اصلی ترین اجرایی کنندگان این بیانیه فرهنگیان و به ویژه فرهنگیان ایثار گر و آزاده هستند.

وی در ادامه در خصوص موفقیت ها و رتبه های ناحیه یک تبریز در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، پرورشی و ورزشی گفت: وقتی که من مدیریت ناحیه یک را برعهده گرفتم رتبه ناحیه در دوره متوسطه از 39 ناحیه و منطقه استان 36 بود که سال گذشته به رتبه 6 رساندیم و امسال نیز اول یا دوم خواهیم بود و همچنین سال گذشته تعداد پذیرفته شدگان رتبه های زیرهزار در آزمون کنکور سراسری، 43 نفر بود امسال 180 نفر است و برای اولین بار 10 نفر رتبه زیر 10 را داریم برای اولین بار رتبه دوم تجربی از این ناحیه است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز ادامه داد: متاسفانه برخی می گویند که مدرسه هیچ تاثیری در این موفقیت ندارد ولی در دیداری که رتبه دوم کنکور تجربی د اشتیم خود این فرد اذعان می کند که به آموزشگاه خارج از مدرسه نرفتم.

لطف الله پور در ادامه گفت: زمانی که من مدیریت ناحیه را تحویل گرفتم از 149 مدرسه دولتی ناحیه یک تبریز 5 درصد مدیران این مدارس از خانواده ایثارگران و شهدا بود ولی اکنون به 30 درصد رسیده است و البته این به معنی این است که مدیری که منتسب به ایثاگران و شهدا است باید بیشتر از افراد دیگر کار و تلاش کند و از همه پرتوان تر باشد و انتظار تلاش بیشتری را از این افراد داریم.

وی افزود: معتقدم باید مثل دهه شصتی ها کار کنیم و مورد قبول نیست که وابسته به خون پاک شهیدان باشیم و مردم از ما احساس کم کاری کنند.

نقش معلمان در بیان و انتقال ارزش های انقلاب به نسل جوان

مسئول بسیج فرهنگیان استان نیز در این آیین بیان کرد: اگر واژه ایثارگر به این افراد که در دوران هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادند به کار برده می شود برای این است که آن ها از عزیزترین داشته های خود در راه اسلام گذشتند و اکنون عزت و سربلندی کشورمان را مدیون زحمات و از خودگذشتگی های این افراد و خانواده های آن ها هستیم.

مسلم اورنگی ادامه داد: در تاریخ انقلاب ایامی هستند که به عنوان ایام الله مشهور هستند و روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی یکی از این ایام الله است.

وی افزود: آزادگان، وارثان شهدا هستند و زنده ماندند تا پیام انقلاب و شهدا را به ما انتقال دهند و ما نیز رسالت داریم تا ارزش ها و باور ها را به نسل جدید منتقل کنیم.

مسئول بسیج فرهنگیان استان بیان کرد: ما حتی نمی توانیم لحظه لحظه ایثارگری ها آزادگان را در دوران دفاع مقدس و اسارت در ذهن خود تصور و تجسم کنیم پس واژه ایثار برای این افراد خیلی کم است.

اورنگی در ادامه با بیان این که تاریخ معاصر ایران شاهد رشادت های عجیبی است، گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس وظیفه ما در حفظ از میهن تمام نشده بلکه وارد میدان جنگ از نوع دیگری شده ایم و حربه های دشمن نیز تغییر یافته است.

وی افزود: اگر در هشت سال دفاع مقدس فرماندهان ما شهیدانی همچون باکری و یاغچیان بودند در حال حاضر نیز فرماندهان جنگ نرم ، استادان، معلمان و طلابان هستند که اگر به خوبی در این راستا نقش آفرینی کنیم بعد از گذشت سال ها نیز نسل آینده از ما به نیکی یاد خواهند کرد.

حمایت معلمان از بیانیه گام دوم انقلاب

مسئول بسیج فرهنگیان استان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: وقتی مقام معظم رهبری این بیانیه را مطرح کردند 60 هزار نفر از معلمان که 30 هزار نفر آنان از آذربایجان شرقی بود حمایت خود از بیانیه گام دوم انقلاب را اعلام کردند.

اورنگی با بیان این که اکنون در شرایطی از تاریخ هستیم که تمامی آحاد مردم و به خصوص معلمان باید رسالت خود را به درستی انجام دهند، ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب رسالت بزرگی بر دوش ما است و باید در مدارس که فرصتی برای سخنرانی است این موضوع را به گفتمان تبدیل کنیم وآن موقع این گفتمان تبدیل به مطالبه جدی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار