فرودگاه أبها عربستان بار دیگر هدف پهپادهای یمنی قرار گرفت

تهران (پانا) - «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب اعلام کرد که پهپادهای ارتش و کمیته مردمی فرودگاه أبها واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

کد مطلب: ۹۴۷۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
فرودگاه أبها عربستان بار دیگر هدف پهپادهای یمنی قرار گرفت

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری المسیره یمن، سریع افزود: پهپادهای «قاصف k۲» فرودگاه أبها واقع در استان عسیر را هدف قرار دادند.

وی گفت: پهپادهای یمنی با دقت بالایی مراکز مهم این فرودگاه را هدف قرار دادند که باعث توقف پروازهای این فرودگاه شد.

عسیر، نام منطقه ای در جنوب غرب عربستان به مرکزیت شهر "أبها" است که هفته های گذشته در پاسخ به تجاوزات نیروهای سعودی به یمن، هدف حمله پهپادی و موشکی یمنی ها قرار گرفته است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن پنجشنبه شب نیز مواضع نیروهای ائتلاف سعودی را در گذرگاه «علب» واقع در عسیر با هفت فروند موشک هدف قرار داده بودند.

یگان پهپادی یمن در سه ماه گذشته، ۵۰ عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه أبها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

همچنین در ماه جولای (تیر)، ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شده که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده است اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که بتدریج در صدد خروج از این ائتلاف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار