نشستی برای هماهنگی و شفاف کردن برنامه های مناطق ۱۹ گانه تهران

تهران (پانا) - نمایندگان مناطق ۱۹ گانه شهر تهران با حضور در نشست کارگروه هماهنگی برنامه های تحصیلی سال ۹۸ اطلاعات و مشاوره هایی برای چگونگی تنظیم برنامه تحصیلی سال جاری برای ابلاغ به مدارس شان دریافت کردند. 

کد مطلب: ۹۴۶۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نشستی برای هماهنگی و شفاف کردن برنامه های مناطق ۱۹ گانه تهران

ابوالقاسم حدادی، معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش تهران در جلسه راهنمای تشکیل کارگروه هماهنگی برنامه های دوره تحصیلی و تکمیل فرم انتظارات از مدارس، گفت: راهنمای فرم انتظار از مدارس به نمایندگان مناطق ارائه شده و قرار است در همین جلسه نمایندگان مناطق پاسخ هایشان را دریافت کنند تا بعد از حضور در مناطق آن را به مدیران مدارس شان منتقل کنند.
حدادی افزود: ابتدا انتظار می‌رود مناطق برنامه‌هایشان را بر اساس سلسله جلساتی که گذاشته شده، تدوین کنند و بعد از یکدست شدن برنامه آن را برای مدیران مدارس ارسال کنند. در واقع باید مشخص شود که مناطق از مدیران مدارس چه انتظاری دارند. این موضوع در همین سلسله جلسات تبدیل به یک نظر واحد می شود. در این حالت مدیر مدرسه سردرگم نمی شود که کدام برنامه را اجرا کند.
حدادی افزود: چون اهداف اجرای برنامه در مدرسه خروجی این ۴ میز است باید انتظارات و راهنمای عمل منطقه در فرم تحصیلی ریخته شود و بعد به عنوان برنامه به مدرسه ارائه شود. در این حالت مدیر مدرسه می داند چه باید بکند. در واقع برنامه عمل ما همان خروجی اقدام در مدرسه است.
همچنین رضا مددی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: پیش از این فلسفه کار توضیح داده شده است. در وزارت آموزش و پرورش زیر نظام تحول را نوشته و بعد در قالب برنامه توسعه آن را ارایه کرده است. در واقع به مدیران مدارس بگویید قرار است برنامه سال ۹۸ وزارتخانه ابلاغ شود. قاعده هم همین است، زیرا هیچ کاری جز در راستای سند تحول انجام نمی شود. وزارتخانه کار دیگری ندارد جز عملیاتی کردن برنامه تحول بنیادین آموزش و پرورش.
مددی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش هیچ سلیقه شخصی وجود ندارد، افزود: برنامه انجام شده در قالب قانون است در واقع قانون است که اجرا می شود. سند تحول تکلیف را برای وزارتخانه روشن کرده است و این سند برنامه جدایی نیست.
وی افزود: اجرای سند تحول بر عهده کل سیستم است و اگر قانون گذار می‌گوید کار دیگری نباید باشد به خاطر این است که همه در راستای اجرای سند است.
مددی گفت: در ۱۸ مرداد فرایند اجرای برنامه تصویب شده است و مشخص شده چه مسیری قرار است طی شود. با توجه به اینکه رویکرد برنامه از تفکیکی به سمت یک دست شدن می رود و این مهم مطابق سند است. در همان جا نیز گفته شده باید از برنامه های جزیره ای جدا شویم و برنامه‌های منسجم داشته باشیم.
مددی با اشاره به اینکه مدرسه برای تحقق برنامه درسی شکل گرفته است، گفت: در کنار برنامه درسی سایر حوزه‌ها مثل پرورشی، شاهد و واحدهای دیگری که حتی در وزارتخانه فعال هستند همه به نوعی در خدمت همین برنامه درسی انجام وظیفه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار