قهرمان پرورش اندام: مصرف دارو در بدنسازی پیامدهای ناخوشایند دارد

تهران ( پانا ) - سجاد حیدری چگینی، 30سال دارد و قهرمان طلایی ایران و جهان در رشته پرورش اندام ، از خطه ی جنوب کشورمان است.

کد مطلب: ۹۴۵۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
قهرمان پرورش اندام: مصرف دارو در بدنسازی پیامدهای ناخوشایند دارد

حیدری در آغاز گفتگو درباره سختی‌های ورزش پرورش اندام گفت: همانطور که می‌دانید بدنسازی یک ورزش انفرادی است و مشکلات وسختی‌های ویژه خود را دارد. یک بدنساز نمی‌تواند مثل مردم عادی غذا بخورد یا تفریح داشته باشد یا به مهمانی برود وخیلی کار‌های دیگر.

وی گفت: بدنسازی سختی‌های بسیاری دارد اما در آخر این سختی‌ها هستند که نتیجه را می‌سازند، به عبارتی می‌توان گفت، هر سختی قدمی به سوی پیشرفت و عالی شدن است.
وی درباره ادامه دادن ورزش و درس در کنار یکدیگر گفت: صددرصد مهم است. ورزش کردن علاوه بر اینکه مانع پیشرفت درسی نمی شود بلکه باعث می شود مغز راحت تر بتواند مسائل را درک وتحلیل کند. دنبال کردن ورزش هیچ صدمه ای به درس وتحصیل وارد نمی کند. انگیزه در این راه مهم ترین سوخت قطار ما برای حرکت به سمت موفقیت است.
حیدری افزود: به عنوان مثال خود من زمانی بوده که فردای آن روز هشت واحد امتحان داشته ام ولی تمرینم را قطع نکردم و به موقع و در زمانی مناسب آن را انجام دادم. در مورد تحصیلاتم هم من کارشناسی عمران از دانشگاه چمران اهواز دارم ودر حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی در تهران هستم.
حیدری در پایان اضافه کرد: چیزی که نوجوانان و جوانان باید به آن توجه کنند این است که بدنسازی یک ورزش زود پز نیست و برای رسیدن به یک بدن ایده آل و یک نتیجه مطلوب زمان زیادی نیاز است. عجله در این راه باعث به وجود آمدن پیامدهای ناخوشایندی می شود.
وی افزود: عامل دیگری که علاقه مندان به این رشته باید به آن توجه کنند تداوم درست و به جای تمرین و تغذیه است و اینکه جوانان ورزشکار از استفاده داروها پرهیز کنند یا اگر قصد استفاده از آنها را دارند زیرنظر مربی یا پزشک مصرف کنند.

امیر مهدی ابراهیم زادگان- دانش آ‌موز خبرنگار پانا در منطقه۵

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار