سیدجواد حسینی در جمع خبرنگاران خبرداد؛

۸ طرح وزارت آموزش و پرورش برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت که طرح‌های آموزش و توانمند سازی نماد و کانون یاری گران در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد مطرح شده و اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۳۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۸ طرح وزارت آموزش و پرورش برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدجواد حسینی در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه با رویکرد پیشگیرانه است و نقش آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای است که در این خصوص ۸ طرح ویژه را مطرح کردیم و برای به اجرا گذاشتن مورد تأیید اعضاء قرار گرفت، از جمله طرح آموزش و توانمند سازی با رویکرد شناخت مواردی که می‌تواند دانش آموز را در معرض آسیب قرار دهد.

همچنین طرح مدیریت را برای کارکنان، معلمان، دانش آموزان و اولیا مطرح کردیم که در آن ۵۱۱ هزار معلم و بیش از یک میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون اولیاء آموزش می‌بینند که در شناخت نشانه‌های اعتیاد و شیوه مداخله و پیشگیری نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: طرح نماد دیگر طرح ما است. در طرح نماد ۱۳ دستگاه و وزارت خانه برای شناخت کنترل و کاهش آسیب‌ها با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند. از یکم مهر در هر استان و ۶۷۰ منطقه میز نماد تشکیل می‌دهیم تا در کنترل و کاهش آسیب‌ها از جمله اعتیاد نقش آفرینی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: کانون یاری گران زندگی در ۱۰ درصد مدارس از یکم مهر در متوسطه دوم فعال می‌شود و شامل مشاوره مربیان، معلمان، دانش آموزان و اولیا است که در کانون مدرسه با رویکرد پیشگیری و توانمند سازی کار خود را ادامه می‌دهند تا بتوانیم از این طریق در کنترل و کاهش آسیب‌ها از جمله مواد مخدر مؤثر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار