مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: در تلاشیم تا مبادی بیسوادی را در جامعه ریشه کن کنیم

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان از موضوع انسداد مبادی بیسوادی و مبارزه با این معضل اساسی در آموزش و پرورش این استان از آغاز آن سال (92) خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۸۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: در تلاشیم تا مبادی بیسوادی را در جامعه ریشه کن کنیم

حمیدرضا رخشانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، اظهار کرد: موضوع انسداد مبادی بیسوادی و مبارزه با این معضل اساسی در آموزش و پرورش از سال 92 آغاز و با جدیت در حال پیگیری است.

او از عوامل مهم در موضوع عدم جذب و نگهداشت بیسوادان و افراد بازمانده از تحصیل را ایجاد محدودیت خانواده ها به ویژه برای دختران، پراکندگی و صعب العبور بودن استان به خصوص مناطق عشایری، کودکان کار و فقر فرهنگی و اقتصادی برخی خانواده ها عنوان نمود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از برنامه ریزی انجام شده برای جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و کودکان لازم التعلیم خبر داد و افزود: موضوع توسعه پیش دبستانی با هدف انسداد مبادی بیسوادی در دستور کار وزارت متبوع و آموزش و پرورش استان قرار دارد.

رخشانی بر بهره گیری از تریبون های نماز جمعه و تاکید ائمه جمعه و جماعات استان در راستای ترغیب افراد بیسواد و لازم التعلیم برای حضور در کلاس درس تاکید نمود و بیان داشت: در سالهای اخیر با هدف جذب حداکثری از ظرفیت خیرین به خصوص در راستای کمکهای مالی به سوادآموزان بهره گیری شده است.

او برگزاری کارگاههای آموزشی و آموزش ضمن خدمت معلمان و مدیران مدارس را از دیگر برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت استان در راستای غنی سازی آموزشی همکاران عنوان نمود.

به گزارش پانا در این دیدارمعاون سوادآموزی، معاون آموزش ابتدایی و روسای ادارات آموزش متوسطه دوره اول و دوم اداره کل نیز به ارائه برنامه ها و اقدامات حوزه های خود در راستای کاهش موضوع بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل و کودکان لازم التعلیم پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار