برگزاری جشنواره تولیدکنندگان و مدارس برتر لباس فرم دانش‌آموزی در فارس

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری جشنواره تولیدکنندگان پوشاک مدارس در فارس خبر داد و افزود: پس از ساماندهی پوشاک مدارس و استانداردسازی‌های موردنیاز در این زمینه ، در مهرماه بر اساس ارزیابی‌های مختلف تولید کنندگان برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

کد مطلب: ۹۲۵۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره تولیدکنندگان و مدارس برتر لباس فرم دانش‌آموزی در فارس

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا گفت: ساماندهی، تهیه و توزیع لباس دانش‌آموزی با تکیه‌بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی متناسب با روحیه دانش‌آموزان مقاطع مختلف، با همکاری اتاق بازرگانی، اتحادیه صنف پوشاک و تولید کننده‌ها در حال انجام است.

او از برگزاری جشنواره‌ی تولیدکنندگان برتر در مهرماه خبر داد و افزود: پس از اجرای تمام فعالیت‌ها و اتمام ساماندهی، تولیدکنندگانی که توانسته‌اند با موضوع ارائه خدمات ویزه به اولیا و همچنین طراحی لباسی که علاوه بر پوشش اسلامی با ایده‌های جدید نشاط را به دانش‌آموزان و مدارس ارائه دهند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گفته‌ی کلاری جشنواره تولیدکنندگان و مدارس برتر لباس فرم دانش‌آموزی در راستای تحقق راهکار 5-3 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر طراحی و ارائه الگو، لباس و پوشش مناسب متنوع، زیبا و آراسته و مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی برای دانش‌آموزان پسر و دختر است.

او ادامه داد: این راهکار در واقع یک فرصت است که در خود تحقق بسیاری از ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین را به همراه دارد به طوریکه ساحت اجتماعی - سیاسی از منظر هویت بخشی به شخصیت دانش آموزان،ساحت زیبا شناختی و هنری به نوعی پوشش متناسب و زیبا و ساحت حرفه ای و اقتصادی نیز که در کاهش هزینه برای اولیا ارتباط مستفیم دارد.

او دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را ایجاد یک پویایی در مدارس و در بین تولیدکنندگان برای ارائه لباس‌هایی با رنگ‌های شاد و بانشاط و ایجاد فضای تعامل فرهنگی همراه با ارائه نمونه‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه لباس فرم دانش‌آموزان و کاهش نابرابری‌های پوششی وظاهری دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: لباس فرم دانش آموزان باید با ویژگی‌های سنی آنان همخوانی داشته باشد و ما در تلاش هستیم که به فرم‌هایی از لباس دسترسی پیدا کنیم که مقطع تحصیلی هر دانش‌آموز به واسطه‌ی نوع پوشش مدرسه‌اش در اجتماع شناخته شده‌باشد.

کلاری از اولیایی که در این طرح مشارکت می‌کنند یاد کرد و اظهار داشت: اولیا و دانش‌آموزان به عنوان سفارش دهندگان اصلی و مخاطب اصلی باید در این طرح و برنامه‌ریزی‌های آن مشارکت کنند.

او از مدیران مدارس خواست تا به منظور شناسایی تولید کننده بهتر برای مدرسه خود از انجمن اولیا و مربیان مدارس کمک بگیرند و مسوولیت نظارت و انتخاب تولیدی مدرسه را به آنان واگذار نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار