در گفت‌وگو با پانا

رئیس فدراسیون شمشیربازی: جهان قدرت شمشیربازی ایران را باور کرده است

تهران (پانا) – رئیس فدراسیون شمشیربازی معتقد است تیم ملی ایران با قرار داشتن در صدر رنکینگ قاره آسیا می‌تواند سهمیه تیمی المپیک توکیو را بدست آورد.

کد مطلب: ۹۱۶۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فدراسیون شمشیربازی: جهان قدرت شمشیربازی ایران را باور کرده است

فضل‌الله باقرزاده در گفت‌و‌گو با پانا درباره آخرین وضعیت مجتبی عابدینی برای حضور در جایزه بزرگ شمشیربازی مسکو گفت: عابدینی در جام جهانی مادرید از ناحیه پا دچار پارگی عضله و کوفتگی شده است، تمام تلاش این است که او به رقابت‌های مسکو برسد تا بتواند در کنار دیگر ملی‌پوشان باشد.

وی ادامه داد: عابدینی نابغه شمشیربازی ایران است و حضورش در کنار تیم برای دیگر شمشیربازان قوت قلب است. کادر پزشکی هم در تلاش است هر چه سریع‌تر مصدومیت او را برطرف کند تا بتواند به مسابقه جایزه بزرگ مسکو برسد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران در ادامه صحبت‌هایش گفت: تمام تلاش ما این است که تیم ملی در رقابت‌های گزینشی کسب سهمیه المپیک بتواند به صورت تیمی سهمیه بگیرد چرا که اگر تیمی سهمیه المپیک کسب کنند می‌توانیم چهار شمشیرباز را در میدان المپیک ببینیم اما اگر به صورت انفرادی سهمیه بگیریم کار سخت است و تعداد ورزشکارانی که در این میدان حضور پیدا می‌کنند کم خواهند بود.

باقر زاده ادامه داد: بنابراین ما در این چند وقت اخیر زیاد بر روی نتایج انفرادی تمرکز نمی‌کنیم و بیشتر تلاشمان این است که شمشیربازان در تیمی موفق شوند و بتواند سهمیه کسب کنند. در رقابت‌های اسپانیا هم تیم ایران سه پله صعود داشت و از این نظر نتیجه خوبی گرفتیم،در رقابت‌های انفرادی شاید چندان نتایج راضی کننده نبود که البته از نظر ما قابل قبول بود اما همان‌طور که گفتم هدف ما ارتقای سطح تیم شمشیربازی در دنیاست تا بتواند به سهمیه تیمی المپیک برسد.

وی در مورد رقابت‌های جایزه بزرگ مسکو اظهار کرد: این مسابقات به صورت انفرادی است و امتیاز آن هم دو برابر است، قطعاً کار سختی داریم اما شمشیربازان ما در این سال‌ها نشان دادند همیشه در هر میدانی موفق بودند و جهان هم قدرت شمشیربازی ایران را باور کرده است. در گذشته تیم‌های قدرتمند شمشیربازی ایران را جدی نمی‌گرفتند اما الآن شرایط به گونه‌ای شده که آن‌ها به ما درخواست اردوی مشترک می‌دهند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: تمامی این اتفاقات به این خاطر است که شمشیربازان ما با وجود همه سختی‌ها و نبود‌ها جانانه می جنگندند و خودشان را به حریفان ثابت می‌کنند. ما الآن در جایگاه پنجم دنیا و اول آسیا هستیم. در المپیک هشت تیم در میدان المپیک رقابت می‌کنند، چهار تیم نخست جهان و چهار تیم اول هر قاره که ما در حال حاضر تیم نخست قاره آسیا هستیم و حتی فاصله‌مان با کشور چین که تیم دوم جدول است زیاد است، بنابراین امیدواریم که به صورت تیمی امتیازات لازم را جمع کنیم و به المپیک راه پیدا کنیم.

باقرزاده در پایان به سالن شمشیربازی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین سالن‌های شمشیربازی خاورمیانه در ایران است اما متأسفانه از سال 2012 این سالن در اختیار ما نیست، ما در تلاش هستیم که این سالن را پس بگیریم چرا که حق شمشیربازان ایران است که در یکی از مجهزترین سالن‌ها تمرین کنند، امیدوارم مسئولان هم با ما همکاری کنند و خیلی رود بتوانیم این سالن را به دست بیاوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار