معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: ارائه ایده های نو، چاره ساز حال حاضر مسائل تربیتی دانش آموزان است

ارجمندی: سازمان دانش آموزی و معاونت پرورشی و فرهنگی نقش مهمی در آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی به دانش آموزان دارند

زاهدان(پانا) - معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعتقاد دارد ارائه ی نسخه و ایده نو چاره ساز حال حاضر مسائل تربیتی و آموزشی دانش آموزان در آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۹۱۴۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: ارائه ایده های نو، چاره ساز حال حاضر مسائل تربیتی دانش آموزان است

عباسعلی ارجمندی صبح امروز در ارتباط ویدیو که به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز بخواهیم برای جوانان نسل جدید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم لازم است به سه اصل مصلحت، نیاز و تامین توجه داشته باشیم تا زندگی متعالی را برای آنان به ارمغان بیاوریم.

او ادامه داد: اگر برنامه ریزی برای دانش آموزان و ایجاد بستر شور و نشاط در مدارس متناسب با زمان حال حاضر و همراه با آموزه های دینی ما باشد تاثیری فراگیرتری خواهد داشت.

ارجمندی با اشاره به اینکه ارائه ایده های نو، چاره ساز وضعیت حال حاضر آموزش و پرورش است بیان کرد: آسیب های اجتماعی گریبانگیر دانش آموزان استان را می‌توان با همفکری، تعامل و نگاه کارشناسی برطرف نمود و نسخه مناسب درمانی آن را نیز تهیه کرد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی استان عنوان داشت: پیشنهاد خیرین پرورشی در حوزه تربیتی دانش آموزان می‌تواند همانند بحث خیرین مدرسه‌ساز، برای دانش آموزان مفید و کمک کننده باشد.

او با بیان اینکه نقشه ی جدید دشمن هدف قرار دادن هویت ملی و دینی دانش آموزان است، ابراز کرد: فضای مجازی داری صفات خوب و بد است و بایستی با بررسی و کنترل آن در مسائل تربیتی و اجتماعی، برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم.

ارجمندی تصریح کرد: آمار استفاده از برنامه های پیام رسان خصوصا اینستاگرام در کشور ۲۰ میلیون کاربر است که بخش اعظم کاربران آن نیز دانش‌آموزان هستند لذا اگر برنامه ریزی درستی برای فضای مجازی نداشته باشیم و از آن غافل شویم در سطح جامعه با معظلات و مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد.

او بیان کرد: اگر از تولید و محتوا برای فضای مجازی غافل شویم و نتوانیم برای آن برنامه ریزی درست و متناسب با ذائقه دانش آموزان تهیه کنیم، دشمن از طریق سوق دادن افکار دانش آموزان به سمت اهداف خود، نفوذ خواهد کرد.

ارجمندی با بیان اینکه فعالیت بیش از 8 ساعت در فضای مجازی برای دانش آموزان اعتیاد آور است، گفت: در حوزه مخدرهای دیجیتال نیز باید به دنبال راه حل های متفاوت باشیم که در این رابطه، دستگاه آموزش و پرورش می‌تواند با آموزش سواد رسانه ای و تکیه بر آن به مقابله با آن بپردازد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره کل در پایان با اشاره به معضلات کنونی فضای مجازی و ضرورت برنامه ریزی برای آن گفت: مربیان پرورشی باید نقش غریق نجات در بحث فضای مجازی را برای دانش‌آموزان ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار