چابهار میزبان رویداد کارآفرینی دانش آموزی شد

زاهدان (پانا) - رویداد کارآفرینی دانش آموزی تینوتک در راستای طرح ملی نگرش کارآفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات و با همکاری وزارت آموزش و پرورش(دفتر امور بانوان)، وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بندر چابهار برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۳۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
چابهار میزبان رویداد کارآفرینی دانش آموزی شد

این رویدادها باهدف ایجاد خودباوری، تفکر خلاق، بالابردن اعتماد به نفس، ترسیم چشم انداز آینده شغلی برای دختران و.. به مدت سه روز و با شرکت قریب به 100 دانش آموز دختر متوسطه دوم برگزار شد.

مدیر پروژه ملی نگرش کارآفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد: دنیای امروز، دنیای تکنولوژی و پیشرفت است که نیاز است دانش آموزان با تکنولوژی های جدید آشنایی بیشتری داشته باشند.

سلوکی افزود: در جوامع پیشرفته ، مهارت برنامه نویسی در حال گسترش و از دروس اصلی آموزشی محسوب می گردد لذا لازم است برای ایجاد نگاه فرایندی ، تحلیلی و ایجاد تفکر خلاق در بین دانش آموزان برنامه نویسی را گسترش داد.

مدیر پروژه ملی نگرش کارآفرینی دانش آموزی بیان داشت: 50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها در حوزه فناوری اطلاعات را دختران تشکیل می دهند که متاسفانه در بازار کسب و کار حضور کم رنگی ازآنها دیده می شود که با اجرای این طرح ملی،میتوان این مشکل را برطرف نمود.

او ادامه داد: طرح ملی کارآفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات طی سه مرحله برگزار خواهد شد که در مرحله اول آشنایی دانش آموزان، مربیان و اولیا با موضوع کارآفرینی و در مرحله دوم برگزاری یک کمپ تابستانی فناوری اطلاعات به مدت 1 ماه در تهران از برگزیدگان استان های مختلف برای تولید نرم افزار و طراحی سایت و مرحله سوم ایجاد بسته های برنامه ریزی شده و آموزش مهارت های زندگی به عنوان یک واحد فوق برنامه در آموزش و پرورش خبرداد.

به گزارش پانا، سیستان و بلوچستان و شهر بندری چابهار پس از استان تهران میزبان برگزاری این طرح ملی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار