امام جمعه زاهدان: سعادت انسانی در تربیت صحیح معلم است

زاهدان (پانا)_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان گفت: اگر معلم بتواند کارش را درست انجام دهد و احساس مسئولیت کند و نقش خود را به بهترین نحوه ایفا کند سعادت در دستگاه تعلیم و تربیت به وجود خواهد آمد.

کد مطلب: ۹۱۲۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه زاهدان: سعادت انسانی در تربیت صحیح معلم است

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مصطفی محامی، صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان به مناسبت روز معلم در سالن شهید عالی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد اظهار کرد: خداوند علم را به پیامبر خود آموخت و پیامبر نیز آنها را به مردم منتقل کرد لذا سلسله ی مبداء علم از خداوند شروع می شود و سپس از طریق افراد برگزیده به مرد منتقل می شود که خود گواهی از نظم حاکم بر خلقت می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی عنوان داشت: افرادی که بعد از پیامبر باید علم را به مردم منتقل می‌کردند ولی جامعه محسوب می شوند. و اختلاف مذاهب اسلامی در ولایت ظاهری است که به آن خلافت می‌گویند اما در ولایت تکوینی همه مسلمانان مشترک هستند و آن را از آنها دریافت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان در پایان ابراز کرد: مسئولیت معلم بسیار سنگین و مهم است چرا که اگر معلم کار خود را درست انجام دهد و نقشش را درست ایفا کند، موجب سعادت دستگاه تعلیم و تربیت شده است اما اگر معلم در مسئولیت خود کم‌کاری کند و وظیفه اش را درست انجام ندهند تعلیم و تربیت آینده کشور با مشکل جدی مواجه خواهد شد و برای جامعه مخرب خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار