واکنش عراقچی به توئیت سفیر فرانسه: پاریس سریعا روشنگری کند یا ما اقدام می‌کنیم

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه در پاسخ به توئیت تند سفیر فرانسه در واشنگتن درباره برجام از پاریس خواست هر چه سریع تر در این مورد روشنگری کند و در غیر این صورت ایران اقدام لازم را خوهد داشت.

کد مطلب: ۹۰۷۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش عراقچی به توئیت سفیر فرانسه: پاریس سریعا روشنگری کند یا ما اقدام می‌کنیم

جرارد آرو، سفیر فرانسه در واشنگتن در صفحه توئیتر خود نوشت که «این اشتباه است که ایران بعد از انقضای برجام مجاز به غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود. بر اساس ان‌پی‌تی و پروتکل الحاقی، ایران باید تحت نظارت‌های شدید ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش غیرنظامی است.»

او نوشت: «همانگونه که در سال 2002 گفتیم غنی‌سازی اورانیوم بدون برنامه غیرنظامی موثق براساس ان‌پی‌تی غیرمجاز بود. ما در سال 2025 نیز اگر لازم باشد می‌توانیم همانگونه پاسخ دهیم. تحریم‌ها اعمال شد و باز می‌تواند اعمال شود. هیچ غروبی بعد از برجام وجود ندارد.»

اورا در توئیتر خودنوشت: «روسیه اورانیوم غنی شده برای نیروگاه هسته‌ای بوشهر را تامین می‌کند. لذا هیچ دلیل موجهی برای غنی‌سازی گسترده اروانیوم توسط ایران پس از برجام وجود ندارد. »

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در صفحه توئیتر خود به این اظهارات واکنش تندی نشان داد و از پاریس خواست هر چه سریعتر در این باره روشنگری کند.

عراقچی در توئیتی به زبان انگلیسی نوشت: «اگر توئیت‌های آقای آرو مواضع رسمی فرانسه هستند، ما با یک نقض عمده هدف و مقصود برجام و قطعنامه‌۲۲۳۱ شورای‌امنیت مواجه هستیم. پاریس باید سریعا روشنگری کند وگرنه ما اقدام لازم را به عمل خواهیم آورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار