رئیس موسسه رازی: ؛

ظرفیت افزایش تولید واکسن آنتروتوکسمی در موسسه رازی وجود دارد

البرز (پانا ) – علی اسحاقی ، رئیس موسسه رازی گفت: ظرفیت سالانه تولید واکسن آنتروتوکسمی در موسسه رازی ۱۵۰ میلیون دز است و امکان تولید بیش از این نیز در موسسه وجود دارد.

کد مطلب: ۸۷۶۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت افزایش تولید واکسن آنتروتوکسمی در موسسه رازی وجود دارد

رئیس موسسه رازی در خصوص تعهد تولید واکسن آنتروتوکسمی موسسه رازی به سازمان دامپزشکی اظهار کرد: به طور کلی چه در مورد واکسن هایی که موسسه مستقیم و بی واسطه تحویل سازمان می دهد و چه واکسن های که به صورت آزاد و با نظارت این سازمان در کشور توزیع می شود، پیش از شروع هر سال طی جلساتی با مسئولان سازمان دامپزشکی، مقدار مورد نیاز واکسن های دامی طبق جدول زمانبندی مشخص می شود و موسسه رازی براساس همین جدول در طول سال واکسن های دامی را تولید و به این سازمان تحویل می دهد .

وی گفت: در مورد واکسن آنتروتوکسمی در چند سال اخیر مصرف سالانه حدود ۷۰ تا ۷۵ میلیون دز و حتی گاهی کمتر از این بوده و بر همین اساس نیز برنامه ریزی و واکسن تولید شده است .

اسحاقی با بیان اینکه برای امسال ۸۵ میلیون دز تعهد تولید واکسن آنتروتوکسمی پیش بینی شد که تا پایان آبان ماه ۴۸ میلیون دز در موسسه تولید شده است، یادآور شد: حداکثر تا دو هفته آینده ۷ میلیون دز دیگر تولید می شود و مابقی تعهد طبق جدول زمانبندی تا پایان سال نیز تولید و توزیع خواهد شد .

رئیس موسسه رازی با اشاره به اینکه این واکسن نیز مانند سایر واکسن های دامی موسسه براساس جدول زمانبندی عمل کردیم، تاکید کرد: طبق جدولی که دی ماه سال گذشته با سازمان دامپزشکی برنامه ریزی کردیم، واکسن تولید و در کشور توزیع شده و از برنامه اصلا عقب نیستیم؛حتی در برخی واکسن ها جلوتر از جدول زمانبندی عمل کردیم و فرآورده مورد نیاز سازمان را در اختیارشان قرار دادیم .

اسحاقی در عین حال از افزایش تولید واکسن آنتروتوکسمی در موسسه رازی خبر داد و افزود: با توجه به کمبودهایی که در کشور گزارش شده، تولید را بالا برده ایم اما تا واکسن ها تولید و به دست مصرف کننده برسد شاید یک ماه طول بکشد اما خوشبختانه هم از نظر ظرفیت و هم به لحاظ مواد اولیه آمادگی تولید بیشتر در موسسه وجود دارد .

رئیس موسسه رازی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد با طرح موضوع کمبود واکسن به دنبال دریافت مجوز واردات هستند کما اینکه با وجود امکان افزایش تولید در موسسه رازی اما مجوز واردات یک پارتی واکسن اآنتروتوکسمی صادر شده است .

اسحاقی گفت: ظرفیت سالانه تولید این واکسن در موسسه رازی ۱۵۰ میلیون دز است و امکان تولید بیش از این نیز در موسسه وجود دارد .

رئیس موسسه رازی، با بیان اینکه نهادها و سازمان های ناظر باید هوشیار باشند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند، تاکید کرد: موسسه رازی نه تنها هر چه نیاز سازمان دامپزشکی به این واکسن باشد را می تواند تولید کند بلکه برای صادرات نیز برنامه ریزی کرده ایم .

وی تصریح کرد: متاسفانه واکسن آنتروتوکسمی موسسه رازی به برخی کشورها قاچاق می شود و تلاش می کنیم به کمک نهادهای نظارتی مانع این کار شویم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار