رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

اردبیل پایلوت اجرای آزمایشی طرح ارجاع الکترونیک بیماران شد

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در قالب اجرای طرح ارجاع الکترونیک بیماران از مراکز خدمات جامع سلامت کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های اردبیل ارتقا می‌یابد.

کد مطلب: ۸۶۷۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل پایلوت اجرای آزمایشی طرح ارجاع الکترونیک بیماران شد

قدرت اخوان اکبری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت : استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های پایلوت اجرای آزمایشی طرح ارجاع الکترونیک بیماران از مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری زیر 20 هزار نفر، شاهد اجرای این طرح خواهد بود که امیدواریم به نحوی شایسته و مناسب شاهد اجرای این طرح در استان باشیم .

وی از آغاز اجرای این طرح در استان خبر داد و افزود: جلوگیری از مراجعه‌های متعدد بیماران به مراکز درمانی، صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی و جلوگیری از درمان‌های تکراری از جمله اهداف اجرای این طرح بوده که تلاش و جدیت بر این است تا با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در اجرای این طرح کاستی و نارسایی به وجود نیاید .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش و ارتقای خدمات سلامت با اجرای این طرح خبر داد و گفت: در قالب این طرح ارجاع بیماران از طریق سیستم الکترونیکی به مراکز درمانی بیمارستان‌های دانشگاهی و کلینیک‌های ویژه انجام شده و با هزینه ناچیز دسترسی به خدمات درمانی برای این افراد میسر می‌شود .

اخوان اکبری بیان کرد: در ابتدای این طرح ارجاع بیماران در برخی تخصص‌ها به مراکز درمانی بزرگ مد نظر بوده و پس از آن تمامی رشته‌ها تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند تا بتوانیم خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف درمانی را به بیماران شاهد باشیم .

وی با اشاره به نقش پزشکان عمومی در این طرح و خدمات سطح یک تصریح کرد: اتصال خدمات پزشکی عمومی یا سطح یک و خدمات تخصصی یا سطح دو سبب می‌شود تا هزینه‌های نظام سلامت کاهش یافته و در کنار آن کیفیت خدمات درمانی افزایش یابد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه 80 درصد بیماری‌ها در سطح یک قابل تشخیص و درمان بوده با اجرای نظام ارجاع در سیستم سلامت شاهد کاهش مراجعات تخصصی و فوق تخصصی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خواهیم بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار