مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

شان و جایگاه اداره کل آموزش و پرورش و حوزه ستادی، نظارت و تقویت برنامه ها و فعالیتهای گوناگون در بخشهای مختلف است

زاهدان(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات مدرسه برداشتن موانع مدرسه و انتخاب درست مدیر مدرسه است که می تواندموجب معجزه در مدارس شود که این موضوع با توانمندسازی آنها عجین شده است.

کد مطلب: ۸۶۵۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شان و جایگاه اداره کل آموزش و پرورش و حوزه ستادی، نظارت و تقویت برنامه ها و فعالیتهای گوناگون در بخشهای مختلف است

علیرضا نخعی عصر امروز در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: بایستی درصد رشد جمعیت(مولید) را با دانش آموزان ثبت نام شده در پایه های مختلف تحصیلی مطابقت و سپس با تهیه جداول دقیق آماری تلاش در جذب بازمانده های تحصیل استان انجام داد.

وی ادامه داد: حاشیه شهر زاهدان با آسیب های مختلف نیازمند بررسی و تهیه گزارش های آماری دقیق تری در جهت برنامه ریزی های لازم برای احداث مدارس و حتی اجاره واحدهای آموزشی دارد.

وی افزود: مکان یابی توده‌های مردمی حاشیه شهر و تامین امکانات حداقلی تحصیل برای دانش آموزان آن مناطق از نیازهای ضروری در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان است.

نخعی با تاکید بر اینکه مهمترین امید ما مدیران مدارس هستند، عنوان داشت: هر تحولی در ارتباط با پرورش و رشد دانش آموزان در مدارس صورت می‌پذیرد لذا بدین سبب بایستی برقراری ارتباطات و برگزاری کارگاه‌های مختلف توانمندسازی مدیران به صورت ویژه پیگیری و اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه گروه های آموزشی و اعمال نظارت آن بازوی آموزش و پرورش محسوب می شوند، ابراز کرد: در گروه های آموزشی نیاز به حمایت بیشتری احساس می شود و باید سرگروه های آموزشی، پایه های اول جغرافیای کل استان را مد نظر داشته باشند و با معلمان مناطق مختلف در جهت حل مشکلاتشان ارتباط بیشتری برقرار کنند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای زندگی دانش‌آموزان نیازمند همت مدیران در مدارس است، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان با تصویب نیازهای مبرم دانش‌آموزان می‌توانند به مدیران کمک شایانی در جهت تسهیل روند آموزشی، تربیتی در مدارس داشته باشند.

نخعی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات مدرسه برداشتن موانع مدرسه، تقویت مدیران مدارس و انتخاب دقیق آنهاست چرا که انتخاب درست مدیر مدرسه می‌تواند موجب معجزه در مدارس شود و این امر با توانمندسازی آنها اجین شده است.

وی ادامه داد: اگر مدیر بتواند برای مدرسه اش برنامه ای صحیح داشته باشد و عملکرد او در ارتباط با دانش آموزان و خانواده ها موثر واقع شود، می‌تواند به راحتی مشکلات مدرسه اش را مرتفع نماید.

نخعی با اشاره به اهمیت مدرسه محوری و ضرورت برداشتن گام های بلند در جهت مدرسه محوری گفت: مشارکت اولیای دانش آموزان در ازای برنامه های اثر بخش مدارس برای فرزندان این مرز و بوم باید با توجیح خانواده ها و مصوبه انجمن اولیا و مربیان مدرسه همراه باشد و اگر این برنامه‌ها بازدهی موثری نداشته باشند باید از همان نقطه قطع شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: زمانی که بخواهیم استانداردهای بالای آموزشی را در مدارس پیگیر شویم نیاز به تمام تلاش مدرسه و مشارکت خانواده‌ها داریم و هرگونه مشارکت جویی از خانواده ها باید با اعتمادسازی و گفت و گو کردن و تضمین اثرگذاری مفید به آنها باشد.

خبرنگار/مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار