مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تمرکز آموزش و پرورش در انتخاب علمی، بررسی صلاحیت و شایستگی‌های مدیران مدارس است

زاهدان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در نشست صمیمی با مدیران مدارس ناحیه یک زاهدان گفت: تمرکز آموزش و پرورش در شناسایی، انتخاب علمی، بررسی صلاحیت و شایستگی های مدیران توانمند، برای پذیرش مسئولیت مدرسه است.

کد مطلب: ۸۶۴۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز آموزش و پرورش در انتخاب علمی، بررسی صلاحیت و شایستگی‌های مدیران مدارس است

علیرضا نخعی اظهار کرد: امنیت امروز کشور به برکت ایثار، مجاهدت و از خودگذشتگی شهیدان است و همه ما باید پیروان حقیقی و راستین این مکتب باشیم.

وی بر بهره گیری از پتانسیل موجود و ظرفیت سازی در بخش‌های مختلف برای دستیابی به اهداف متعالی آموزشی و تربیتی تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه مشکلات، ذات زندگی بشر است، عنوان داشت: مادامی که حس کنیم مشکل یا مانعی ما را از رسیدن به اهداف و مقصد باز می دارد قافیه را باخته ایم فلذا برای رسیدن به نتیجه مطلوب همیشه باید اراده و همت غالب بر مشکلات باشند.

وی بر توجه ویژه به اصل شایسته سالاری درانتخاب و انتصاب مدیران مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا شناسایی، انتخاب علمی، بررسی صلاحیت و شایستگیهای مدیران توانمند، برای پذیرش مسئولیت مدرسه مورد تاکید و توجه است.

نخعی همچنین اجرای مفاد آیین نامه اجرایی مدارس توسط مدیران را ضروری بیان کرد و افزود: مدرسه اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت است که با همکاری کلیه کارکنان و با مشارکت دانش آموزان و اولیای آنان زیر نظر مدیر مدرسه، اداره می‌شود.

نخعی تشکیل شورای مدرسه را به منظور تفویض اختیارات به مدارس، توسعه مشارکت، استفاده از تجارب معلمان، مربیان و اولیای دانش آموزان در اداره مدرسه، و ارتقای کیفی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ضروری دانست.

وی تصریح کرد: مدیر موفق برای رسیدن به اهداف و دستیابی به نتیجه اثرگذار و ماندگار باید در تصمیم گیریهای خود از مشاور آموزشی و پرورشی بهره گیرد.

گفتنی است: در ابتدای این جلسه سه نفر از مدیران مدارس به نمایندگی از سایر مدیران به ارائه نظرات و بیان دغدغه های موجود در مدارس پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار