برگزاری بیش از 350 نشست کتاب‌خوان در مازندران در سال ۹۵

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: برگزاری بیش از 350 نشست کتاب خوان در سطح استان و افزایش بیش از 45 هزار جلد کتاب در کتابخانه ها نشانه‌ی رشد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

کد مطلب: ۶۰۷۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، آرزو ولی پور در آخرین نشست انجمن کتابخانه های عمومی سال 95 که به ریاست استاندار مازندران برگزار شد، گفت: برگزاری بیش از 350 نشست کتاب خوان در سطح استان و افزایش بیش از 45 هزار جلد کتاب در کتابخانه ها نشان می دهد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با برنامه ریزی و دقت نظر در حال رشد است.

وی با بیان اینکه آماده کردن زیر ساخت ها و افزایش فضای کتابخوانی بعنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد، گفت: افتتاح 5 باب کتابخانه عمومی در ایام دهه فجر که 4 باب از آنها در روستاها بوده اند و شاداب سازی 16 باب کتابخانه نشان از رویکردی دارد که توزیع عادلانه فضای کتابخوانی در استان را دنبال می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران افزود: شهرداری ها در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی باید همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند تا توسعه فرهنگی استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

ولی پور با اشاره به اجرای طرح "بچه‌های کتاب" گفت: این طرح با هدف خرید زمان از بچه های کار و برنامه‌ریزی برای حضور منظم آنها در کتابخانه بجای کار در شرایط سخت انجام گرفت.

وی افزود: این طرح با استقبال رسانه ملی و شبکه های مختلف همراه شد و طی گفتگوی زنده‌ای که از شبکه جهانی جام جم پخش شد، ایرانیان خارج از کشور طی تماس‌هایی استقبال خود از این طرح را اعلام کرده متقاضی مشارکت مالی در اجرای طرح شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار