معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی و سایر تشکل‌ها در بحث اوقات فراغت

زمینه هم‌افزایی معاونت پرورشی و فرهنگی با سایر معاونت‌ها فراهم شده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانه باید جذاب باشند تا دانش‌آموزان به شرکت در آن فعالیت‌ها علاقه‌مند شوند، گفت از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی و سایر تشکل‌ها در بحث اوقات فراغت، استفاده شود.

کد مطلب: ۱۳۷۷۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی و سایر تشکل‌ها در بحث اوقات فراغت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده در نشست مجازی با معاونین پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور که با موضوع اوقات فراغت و دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برگزار شد با اشاره به تربیت نوجوانان اظهار کرد: باید یک مخاطب‌شناسی برای نسل جدید انجام دهیم. یکی از این موارد، نماد است که می‌تواند مخاطب‌شناسی خوبی را ایجاد کند.

وی با اشاره به موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان افزود: اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانه باید جذاب باشند تا دانش‌آموزان به شرکت در آن فعالیت‌ها علاقه‌مند شوند.

باقرزاده گفت: از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی و سایر تشکل‌ها در بحث اوقات فراغت، استفاده شود. این سازمان یک بازوی خوب برای انجام فعالیت‌های تابستانه است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: هم‌افزایی بین معاونت‌ها را در دستور کار داریم تا برای اجرای کارها با آنان همسو باشیم.

وی همچنین پیرامون موضوع توانمندسازی مربیان ادامه داد: باید مربیان ارزیابی، شبکه‌سازی و توانمندسازی شوند که لازم است در قالب تبادل تجربه، رویدادمحور و مساله‌محور باشد.

برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان در پایان خرداد

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست اظهار کرد: اکنون در حال توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۲ به استان‌ها هستیم و نیاز به فعالیت مدیران دارالقرآن‌ها در سامانه نورینو داریم تا مجموعه فعالیت‌های دارالقرآن‌ها را رصد کنیم.

باقری ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان را در پیش داریم و پایان خرداد میزبان فرهنگیان فرهیخته سراسر کشور هستیم. این دوره از مسابقات به صورت حضوری در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

یکی از سیاست‌های اوقات فراغت امسال، حضور گروه‌های مردمی در فعالیت‌ها است

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز درباره موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان بیان کرد: امسال فعالیت‌های اوقات فرافت با شعار «تربیت بدن توقف» شروع می‌شود و یکی از نکات مهم امسال، مشارکت همه نهادهای مردمی و انقلابی در جریان برگزاری برنامه‌هاست.

وی افزود: همه موظف هستند برای تربیت دانش‌آموزان به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنند لذا یکی از سیاست‌های اوقات فراغت امسال، حضور گروه‌های مردمی در فعالیت‌ها است.

پورثانی ادامه داد: امسال در بحث فعالیت‌های تابستانه چند کارویژه داریم. سعی داریم از ظرفیت تمام نهادهای مردمی و انقلابی کمک بگیریم.

وی همچنین اضافه کرد: در تلاش هستیم موکبی در کربلا بزنیم و فعالیت‌های دانش‌آموزی خوبی در قالب یک اردو در کربلا داشته باشیم تا در زمان اربعین انجام شود.

پورثانی در ادامه بر جذاب‌سازی فعالیت‌ها و برگزاری اردوهای یکروزه نیز تاکید کرد.

بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز، آزمون غربالگری نماد و سلامت روان را انجام داده‌اند

امیر تجلی‌نیا، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی نیز با اشاره به برنامه توانمندسازی نیروی انسانی با عنوان برنامه سپهر دانش و معرفت، نکاتی را ارائه کرد و گفت: اجرای این برنامه در راستای سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش است.

وی درباره هدایت تحصیلی نیز افزود: هدف ما در این موضوع این است که دانش‌آموز درباره رشته مورد نظر خود، انتخاب آزاد و آگاهانه داشته باشد همچنین توزیع متوازن رشته‌ها نیز موضوع مهم دیگر است.

تجلی‌نیا ادامه داد: امسال هدایت تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نظام ورود به دانشگاه‌ها تغییر کرده و ۴۰ درصد مسیر ورود دانش‌آموزان به کنکور بر اساس این هدایت تحصیلی است.

به گفته وی از سال آینده امتحانات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، نهایی خواهد بود.

تجلی‌نیا گفت: امسال آزمون توانایی و رغبت هوشمند شده است لذا لازم است این امر در استان‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد. همچنین بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز، آزمون غربالگری نماد و سلامت روان را انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش در این جلسه، جاسم حسین‌زاده به عنوان معاون قرآن و عترت اداره کل قرآن، عترت و‌ نماز وزارت آموزش و پرورش معارفه شد. حسین‌زاده پیش از این معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار