معاون وزیر و مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش:

اصل رتبه‌بندی معلمان، حرکت در مسیر استقرار و رشد حرفه‌ای است

تبریز (پانا) - معاون وزیر و مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به جزئیات طرح رتبه‌بندی معلمان، اصل این امر را حرکت در مسیر استقرار و رشد حرفه‌ای عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اصل رتبه‌بندی معلمان، حرکت در مسیر استقرار و رشد حرفه‌ای است

سید مجتبی هاشمی در در گفت و گو باچ پانا در رابطه با کم و کیف اجرای طرح رتبه‌بندی، اظهار کرد: رتبه بندی هزار امتیاز دارد و این هزار امتیاز بر مبنای مصوبه ای که در هیئت وزیران تصویب شده در ۴ بخش توصیف شده که این شایستگی ها عبارتند از: شایستگی حرفه‌ای، اخلاقی، عمومی و تخصصی که در رتبه بندی معلمان لحاظ خواهد شد.

وی افزود: سندها و مدارک تحصیلی مجموعا ۱۴۰ امتیار دارد و مرتبط با حوزه های دیگری است که خدمت فرهنگیان عزیز اطلاع رسانی شده است. اصل رتبه بندی هم برای ایجاد حرکت و علم آموزی و حرکت در مسیر استقرار حرفه ای و رشد حرفه ای افراد در این بخش اجرا شده است.

وی در رابطه با امتیازبندی دانشجو معلمان عنوان کرد: ما موظف هستیم که فردی قبل از اینکه وارد آموزش و پرورش بشود شامل رتبه بندی باشد، بنابراین این رتبه بندی از سال۱۴۰۰ شروع شده است و یک دوره 5 ساله دارد و فرآیندهایی که وجود دارد را هم در سال های بعد اجرایی خواهیم کرد.

هاشمی در رابطه با اینکه آیا این رتبه بندی ادامه خواهد داشت یا خیر، افزود: نزدیک به 940‪هزار نفر تحت پوشش طرح رتبه بندی هستند و طبیعتا مراحل سنگین و سختی را طی کردند. در این خصوص امیدواریم که این طرح هرچه سریع تر گسترش پیدا کند تا تمامی معلمان با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: مدت ها است که از اجرای طرح رتبه بندی می‌گذرد و فرآیند رتبه بندی های این طرح به هر حال با مشکارت ستاد اجرایی در کل کشور و اعضای هئیت ممیزه انجام شده است. امید است با گسترش هر چه بیشتر این طرح در آینده نه چندان دور شاهد رویدادهای عالی در مجموعه آموزش و پرورش باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار