تقدیر از جمشید هاشم پور و جمال شورجه؛

وزیر ارشاد: تنوع سلیقه‌ و دیدگاه را در سینما به رسمیت می‌شناسیم

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید وزارت ارشاد تنوع سلیقه‌ و دیدگاه را در سینما به رسمیت می‌شناسد و معتقد است توقف، سمی مهلک برای سینماست.

کد مطلب: ۱۳۷۵۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد:  تنوع سلیقه‌ و دیدگاه را در سینما به رسمیت می‌شناسیم

شامگاه دوشنبه هشتم خردادماه نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس با حضور جمعی از اهالی سینما و مدیران در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در بخشی از این برنامه که با اجرای محمود گبرلو همراه بود، با پخش کلیپی از زنده یادان مرتضی آوینی و نادر طالب‌زاده یاد شد.

سپس با حضور رسول صدرعاملی و محمدمهدی عسگرپور از جمال شورجه تقدیر به عمل آمد. به دلیل آنکه این کارگردان با ویلچر در مراسم شرکت داشت، صدرعاملی و عسگرپور به پایین سن رفته و لوح تقدیری را با آرزوی سلامتی به وی اهدا کردند.

گبرلو در ادامه اعلام کرد که قرار بود در این مراسم از احمدرضا معتمدی هم تقدیر شود که به دلیل بیماری امکان حضور نداشت.

محمد کاسبی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز دیگر هنرمندی بود که تقدیر از او تدارک دیده شده بود ولی او نیز به دلیل بیماری در مراسم حاضر نشده بود.

در ادامه از رضا ایرانمنش بازیگر آثار دفاع مقدسی تقدیر شد که او با عصا روی سن آمد و لوح تقدیر خود را از عسگرپور و صدرعاملی دریافت کرد.

جمشید هاشم‌پور دیگر هنرمند حاضر در این مراسم بود که از وی تقدیر شد.

در بخشی دیگر محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه اهالی سینما را جزو خانواده انقلاب می‌دانیم. همه سینماگران در این سالها کار کردند و پیام تلاش و ایستادگی مردم ایران را به تصویر درآوردند.‌ من از تک تک سینماگران که به این جلسه آمدند، قدردانی میکنم. این جلسه برای وفاق و هم‌اندیشی سینماست.

وی افزود: دل همه سینماگران برای عزت ایران می‌تپد. ایران و افتخاراتش برای همه اهالی فرهنگ و هنر غرورآفرین است.

وی تاکید کرد: ما در سینما تنوع دیدگاه و سلیقه ها را به رسمیت می‌شناسیم. پایایی هنر به وجود همین تنوع است. توقف، سَم مهلک سینماست و ما تلاش خود را برای اعتلای سینما به کار میبریم. تسهیل‌گری و حمایت وظیفه ماست.

ما به تقسیم نقش قائل هستیم. ما حمایت می‌کنیم و شما هم قدرت آفرینش هنری خود را در تاریخ و حافظه ملت ایران ماندگار می‌کنید.

در ادامه این مراسم با پخش ویدئو کلیپی یاد زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور گرامی داشته شد.

سپس با حضور احمد نجفی، ابوالقاسم طالبی و احمد میرعلایی یاد زنده‌یاد حمید آخوندی تهیه‌کننده سینما گرامی‌داشته شد. در این بخش با حضور خانواده این هنرمند از او تجلیل شد.

در ادامه نکوداشت زنده‌یاد رحیم رحیمی‌پور از دیگر کارگردانان سینمای ایران با حضور علی رحیمی‌پور فرزند این فیلمساز فقید، برگزار شد.

در بخش بعدی مراسم مسعود ده‌نمکی، مصطفی رزاق‌کریمی، محمدیاشار نادری، محمد حمیدی مقدم و مهدی آذرپندار برای اهدای جوایز فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران روی صحنه آمدند در این بخش از محمد علیزاده کارگردان «شریف»، مرتضی علیزاده کارگردان «خوانا بنویسید» و مجتبی اسپینانی کارگردان فیلم کوتاه «لیلا» قدردانی شد.

در بخش مستند هم از ساسان فلاح‌فر، مرتضی شعبانی و … قدردانی شد.

سپس با حضور محمدمهدی اسماعیلی، محمد خزاعی، سید مهدی جوادی و مجید شاه حسینی از مهدی عظیمی و اباذر جوکار تهیه‌کنندگان و هادی محمدپور کارگردان فیلم سینمایی «های پاور» تجلیل شد.

در ادامه از محمدعلی عسگری و داوود صبوری کارگردان و تهیه‌کننده «اتاقک گلی» قدردانی شد.

مهرداد خوشبخت و سعید سعدی سازندگان «گل‌های باوارده» از دیگر افرادی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

لیلی عاج و جلیل شعبانی سازندگان «سرهنگ ثریا» هم مورد تجلیل قرار گرفتند.

حمید زرگرنژاد و ابراهیم اصغری هم برای فیلم «شماره ده» مورد تجلیل قرار گرفتند که ابراهیم اصغری در این مراسم حضور نداشت‌.

از سازندگان «غریب» هم تجلیل شد که هیچکدام از آن‌ها در مراسم حضور نداشتند.

محمدعلی باشه‌آهنگر و سیدحامد حسینی کارگردان و تهیه‌کننده «سینما متروپل» هم مورد تجلیل قرار گرفتند.

گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

اهدای نشان درجه یک هنری به چهار هنرمند

در این مراسم اعلام شد از سوی وزارت ارشاد به برخی هنرمندان نشان درجه یک هنری داده می‌شود.

این بخش با حضور محمد خزاعی، مسعود جعفری جوزانی، پرویز شیخ طادی برگزار شد.

آرش قاسمی صداگذار، محمدرضا شجاعی طراح صحنه، محمدرضا شرف‌الدین تهیه‌کننده سینما و مجتبی راعی کارگردان سینما نشان درجه یک هنری دریافت کردند.

پایان بخش این مراسم سخنان محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در نقد عملکرد سینماگرانی بود که باوجود بهره‌مندی از عفو رهبری همچنان در قالب اپوزیسیون فعالیت می‌کنند.

نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس در ساعت ۲۲ به پایان رسید.

این مراسم با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی (رییس سازمان سینمایی)، جمشید هاشم‌پور ، احمد نجفی، جمال شورجه، محمد مهدی عسگرپور، رسول صدرعاملی، مسعود ده‌نمکی، انسیه شاه‌حسینی، حبیب ایل‌بیگی، قادر آشنا، علی رویین‌تن، مسعود جعفری جوزانی، سعید سعدی، جلیل شعبانی، علیرضا زرین‌دست، محمدرضا شرف‌الدین، رضا ایرانمنش، مهدی آذرپندار، صادق موسوی، محمد حمیدی‌مقدم، مهدی جوادی، هاشم میرزاخانی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار