نامگذاری کتابخانه‌های عمومی اردبیل به نام مفاخر منطقه

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل عنوان کرد برای نامگذاری کتابخانه‌های عمومی این استان باید از اسامی مفاخر زنده منطقه استفاده شود.

کد مطلب: ۱۳۷۵۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نامگذاری کتابخانه‌های عمومی اردبیل به نام مفاخر منطقه

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: تا زمانی که مفاخر و الگو‌های فرهنگی استان زنده هستند باید به جامعه معرفی شده و مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی بر لزوم تجلیل از مفاخر حوزه فرهنگ و هنر و کتاب و کتابخوانی و افرادی که اقدامات ویژه‌ای در امر فرهنگ‌سازی کتاب داشته‌اند، تاکید کرد.

استاندار اردبیل همچنین با بیان اهمیت کتابخوانی و استفاده از تجربیات نسل‌های گذشته در رشد و پیشرفت، ترویج فرهنگ کتابخوانی برای نسل جوان را با تشریح تأثیر مطالعه در بهبود وضعیت زندگی مورد تاکید قرار داد.

عاملی گفت: در کشور‌های توسعه یافته فرهنگ مطالعه در بین تمام آحاد جامعه نهادینه شده و لازم است این فرهنگ آن‌گونه که باید در بین نوجوانان و دانش‌آموزان ما نیز به‌طور عملی ترویج و عملی شود.

وی با بیان این‌که فردی که دانایی دارد زندگی با کیفیت‌تری دارد، می‌گوید: تاکنون نتوانسته‌ایم آگاه‌سازی لازم را در خصوص ارزش و اهمیت مطالعه در بین جامعه و دانش‌آموزان انجام دهیم که باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی از سوی آموزش و پرورش و کتابخانه‌های استان اردبیل در این زمینه عملی شود.

استاندار اردبیل گفت: مدیریت مناسب اوقات فراغت دانش‌آموزان و ترغیب به کتابخوانی، فعال نگهداشتن کتابخانه‌های مدارس در فصل تابستان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان و همچنین باز بودن کتابخانه‌های عمومی در بعدازظهر‌های تابستان نیز از جمله موارد مهم برای فرهنگ‌سازی و ترغیب مطالعه در بین دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار