معلمان هنرمند، ظرفیتی بی‌نظیر در نظام تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی معتقد است معلمان هنرمند، ظرفیتی بی‌نظیر در نظام تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۱۳۷۲۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان هنرمند، ظرفیتی بی‌نظیر در نظام تعلیم و تربیت هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ محمدصالح مذنبی درنشست خبری دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد گفت: پیدایش و تولد جشنواره عکس رشد به سال‌هایی برمی‌گردد که دسترسی به فضای مجازی کم بوده و با هدف تهیه بانک داده‌ای از آثار هنرمندان عکاس جهت استفاده در تولیدات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های جدید، نیاز به غنای بیشتر محتواهای آموزشی احساس می‌شد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان پیشران حوزه تعلیم و تربیت با هدف و رویکرد جدید در راستای غنی‌سازی حوزه یاددهی و یادگیری در مهرماه 1401 این جشنواره را راه‌اندازی کرد.

مذنبی افزود: در این دوره شاهد مشارکت بالایی از شرکت‌کنندگان بودیم که این نشان‌دهنده دغدغه‌مندی جامعه هنری خصوصا عکاسان و تصویرگران در حوزه تعلیم و تربیت است.

سید علی موسوی، دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد در ادامه این نشست اظهار کرد: در مهرماه ۱۴۰۱ فراخوانی منتشر شده و با موضوع کتاب درسی، جنگ، مدرسه خانه دوم، کارآفرینی آثار ارائه دهد، دانش‌آموزان در حوزه کتاب‌های درسی آثاری را ارائه دادند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط دانش‌آموزان و علاقه ارسال به آثار به این جشنواره که به دلیل مشکل اینترنت نتوانستند در این جشنواره شرکت کنند. براساس این گزارش در مجموع ۷ هزار ۵۲۵ اثر به این جشنواره ارسال شده که ۶ هزار ۹۳۷ عکس و۵۸۷ تصویرگری بوده است. همچنین از این تعداد۵۸۰ دانش‌آموز با یک هزار و ۷۶۵ اثر و ۳ هزار ۵۷ معلم و ۳۵۷ هنر مند با ۲هزار و ۷۰۳ اثر در این جشنواره شرکت کردند.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد بیان کرد: در بخش دانش‌آموزی آثار نمایشگاهی دانش‌آموزی در خانه هنرمندان نمایش داده می‌شود که در این مجموعه ۲۵۷ اثر نمایش داده که از این تعداد ۳۵ عکس، ۴۳ اثر از معلمان و ۹۹ اثر از هنرمندان است.

موسوی افزود: آثار راه‌یافته تصویرگری از ۹ دانش‌آموز، ۲۰ معلم و ۵۷ هنرمند بوده است که این آثار در 2 مرحله غربالگری و داوری شد که با مساعدت دوستان افراد منتخب اعلام شد.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد عنوان کرد: در این دوره جشنواره 2 نشست آموزشی درباره آسیب‌های تصویرگری و عکاسی در مدرسه دارالفنون برگزار خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار