در گفت‌وگو با پانا:

بهتاش فریبا: تیم ملی با قلعه‌نویی روزهای درخشانی در پیش دارد

ساپینتو برخی بازیکنان را احیا کرد/سپاهان بلغزد، استقلال جایش را می گیرد/ پرسپولیس هنوز هم خطرناک است

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است تیم ملی با قلعه‌نویی روزهای درخشانی در پیش خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بهتاش فریبا: تیم ملی با قلعه‌نویی روزهای درخشانی در پیش دارد

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تساوی تیم ملی ایران با روسیه گفت:«ابتدای بازی کمی بچه‌ها سردرگم بودند اما ترکیبی که قلعه‌نویی برای اولین بار به زمین فرستاد، نشان داد که دوست دارد تیمش بالا بازی کند. دوندگی و انگیزه بچه‌ها بالا بود. البته کمی در بازپس گیری توپ از حریف سختگیرانه باید عمل کنیم. شک نکنید که رفته‌رفته این مشکل هم حل می‌شود و شاید بازی دوستانه بود، آن‌طور که باید در میانه ‌میدان روی بازیکنان حریف فشار نمی‌آوردیم. با این حال نکات مثبت و مهمی در طول بازی داشتیم که نوید روزهای خوب داد. توانستیم در نیمه دوم به خصوص موقعیت‌های خیلی خوبی بدست بیاوریم. فقط باید بهتر از فرصت‌ها استفاده کنیم تا کار گره نخورد. معتقدم با قلعه‌نویی روزهای درخشانی در پیش داریم.»

وی افزود: «همیشه من موافق سرمربی ایرانی بودم. دلیلش این است که اگر قرار است به موفقیتی برسیم، تمامی آن افتخار به پای ایران نوشته شود. شرایطی هم که رقم خورد، به سمت انتخاب مربی ایرانی پیش رفت. بین گل محمدی، علی دایی و قلعه‌نویی به نظرم امیر باتجربه‌تر و پخته‌تر بود. از لحاظ قهرمانی و افتخار در عرصه مربیگری هم با تجربه است. نباید به تیم ملی نگاه رنگی داشته باشیم. چیزی که الان اهمیت دارد، باید آن امکانات و بستری که برای مربی خارجی فراهم می‌کردند را برای قلعه نویی هم در نظر بگیرند. شک نکنید اگر نتایج تیم ما با قلعه‌نویی خوب باشد، قراردادش بلند مدت خواهد شد. به حال کار سختی در جام ملتهای آسیا در پیش داریم اما معتقدم امیر تیم قدرتمندی آماده خواهد کرد و به موفقیت هم می‌رسد.»

پیشکسوت استقلال با اشاره به لیگ برتر فوتبال تصریح کرد: «خیلی خوشحالم که استقلال توانست آخر سال قبل به رده دوم برسد. همیشه مربیان خارجی که هیچ شناختی از فوتبال ما ندارند و تیم را هم خودشان نبسته‌اند، طول می‌کشد تا بتوانند تفکراتشان را القاء کنند. برای ساپینتو تقریبا یک نیم فصل زمان برد اما تیم استراماچونی از هفته ششم تقریبا روی روال نتیجه گرفتن افتاد. از نیم فصل دوم تقریبا استقلال با ترکیبی ثابت بازی کرده و این نشان می‌دهد که کادر فنی توانسته به شناختی خوب برسد. الان تیم هم هجومی و هم زیبا بازی می‌کند و موقعیت خیلی کمی به رقبا می‌دهد.»

بهتاش فریبا گفت: «نکته ای که حائز اهمیت است، اینکه ساپینتو خیلی از بازیکنان استقلال را احیاء کرده است. سعید مهری، قایدی، مطهری، رضاوند و حتی روزبه چشمی. هیچ کدامشان سرحال نبودند. مطهری که می‌خواست جدا شود اما جواب خویشتن‌داری و تمرین کردن شده را گرفت و الان اینها ستون تیم هستند. سعید مهری در استانداردهای جهانی می‌دود. قدرت حمل توپ، بازپس گیری، تکل و شوتزنی بالایی دارد. من چون آنجا بازی کردم می‌دانم که بازیکن باید چطور باشد و مهری الان مهره کاملی است.»

وی ادامه داد: «روزبه چشمی بهترین بازی‌های عمرش را دارد برای استقلال انجام می‌دهد. حقش بود به این ملی دعوت شود و شد. همه بچه‌ها دارند خوب بازی می‌کنند. ساپینتو نشان داد مربی باکیفیتی است. از لحاظ شخصیتی هم او همین تیپی است. هر مربی شخصیت خودش را دارد. مثل مورایس که شخصیتی آرام است. ذات ساپینتو هیجانی است. بازیکنانش هم به رفتارهای کنار زمینش عادت کرده‌اند. اگر هیجانش برای تیم‌های دیگر مشکلی ایجاد نکند، خوب است. بیژن طاهری مدام سایه به سایه او تا لب خط می‌آید تا اگر خواست درگیر شود، اجازه ندهد.»

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه دوست دارد، این تیم قهرمان شود، تاکید کرد: «۷ بازی باقی مانده است و اتفاقات زیادی خواهد افتاد. ما نباید تمرکز خود را از مسایل فنی برداریم و به دیگر اتفاقات فکر کنیم. هیچ وقت سوت داور برنمی‌گردد. ۲۱ امتیاز باقی مانده حتی تراکتور و گل گهر را هم قهرمان می‌کند. امتیازات زیادی در پیش است. شک نکنید سپاهان هم امتیاز از دست می‌دهد. فکر می کنم دوهفته به پایان لیگ، قهرمان مشخص می‌شود. سپاهان باشگاهی حرفه‌ای است و ساختاری حرفه‌ای دارد. مشکلاتی که استقلال و پرسپولیس دارند را آنها ندارند. حتی پرسپولیس هم از دور خارج نشده و خطرناک است. استقلال باید کار خودش را بکند و منتظر لغزش سپاهان باشد. آنها بلغزند، می توانیم صدر را بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار