معاون سازمان بهزیستی خبر داد؛

راه‌اندازی باشگاه سلامت نوجوانان

تهران (پانا) - معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور از راه‌اندازی باشگاه سلامت نوجوانان در محلات با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی باشگاه سلامت نوجوانان

به گزارش بهزیستی، آرزو ذکایی‌فر معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تبیین و تشریح اقدامات و دستاوردها، گفت: سامانه داوطلبان و همیاران سلامت روانی اجتماعی با هدف ساماندهی جمعیت‌های همیاران سلامت روانی _ اجتماعی به منظور ترویج، ظرفیت‌سازی، آگاه‌سازی و ارتقا سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور راه‌اندازی شد.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۸۰ جمعیت همیار سلامت اجتماعی و ۷۱۱ پایگاه سلامت اجتماعی در کشور با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ تسهیلگر اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی باشگاه سلامت نوجوانان در محلات با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح محلات از سال آینده خبر داد و گفت: چند سال از اجرای طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان) با رویکرد همیاری و مشارکت اجتماعی نوجوانان با گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال که علاوه بر ارتقا توانمندی همیاری جمعی نوجوانان به ارتقا عزت نفس و اعتماد به نفس، استقلال‌طلبی، مهارت‌های حل مسئله و خودکار آمدی و فرآیند هویت‌یابی و هویت‌پذیری آنها نیز کمک می‌کند، می‌گذرد.

ذکایی‌فر معتقد است که راه‌اندازی این باشگاه‌ها موجب افزایش سرمایه اجتماعی، همکاری مردم محلات، کمک به فرایند توانمندسازی مردم محله و افزایش تعلق اجتماعی این افراد نسبت به محله‌شان خواهد شد و از سوی دیگر نیز باعث می‌شود بسیاری از مسائل محلاتی که اتفاق می‌افتد با رویکرد پیشگیری، کنترل شود.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور راه‌اندازی دبیرخانه ملی و ۳۲ دبیرخانه استانی بعلاوه جزیره کیش رصد آسیب‌های اجتماعی را از اقدامات چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی (سراج) با انجام بالغ بر ۴ پیمایش ملی با حجم نمونه ۴۷۴ هزار و ۶۰۰ نفر، مطالعه برآورد جمعیت‌های پنهان با روش بسط شبکه‌ای با حجم نمونه ۶۵ هزار و ۸۰۰ نفر و تولید بیش از ۲۰۰ گزارش ملی و استانی به همراه آسیب‌های اجتماعی در حال فعالیت است.

وی در پایان به آموزش و آگاه‌سازی بالغ بر ۱۷ میلیون نفر از افراد جامعه در حداقل ۱۰۰۰ محله برای اجرای اقدامات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار