معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد؛

انجام ۵۶ درصد از جابه‌جایی مسافران بین شهری توسط ناوگان اتوبوسی

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سهم ناوگان اتوبوسی در جابه‌جایی مسافران بین شهری را ۵۶ درصد خواند و گفت در صورت تأخیر بیش از یک ساعت در حرکت، شرکت‌ها موظف به استرداد بلیط بدون کسر وجه هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
انجام ۵۶ درصد از جابه‌جایی مسافران بین شهری توسط ناوگان اتوبوسی

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در سفر به استان خوزستان و بازدید از پایانه سیاحت اهواز گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی، طرح ویژه کنترل تأخیر در مبدا و حین سفر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر از ۱۲ تیرماه به مدت ۱۰ روز در پایانه‌های مسافربری عمومی و خصوصی اجرا می‌شود.

وی افزود: در تبصره یک و دو ماده شش ضوابط حمل و نقل مسافر و بند شش منشور حقوق مسافر چگونگی خدمات دهی به مسافران مشخص شده و در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد مسافران یک اتوبوس، با همکاری دیگر شرکت‌های حمل و نقل مسافری، باید اتوبوس دیگری با همان کیفیت و امکانات در اختیار مسافران قرار گیرد و در صورت تأخیر بیش از یک ساعت در حرکت، شرکت‌ها موظف هستند بلیط را بدون کسر وجه استرداد کنند.

معاون حمل و نقل سازمان عنوان کرد: در مبدأ سفر، کنترل‌های لازم انجام می‌شود و با اجرای این طرح، استان‌های مقصد نیز شکایت‌های مردمی از جمله تأخیر در حین مسیر و محل پیاده شدن مسافران که خارج از استانداردهای تعریف شده است را رسیدگی و به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مبدأ منعکس می‌کنند.

شهرکی ثانوی تأکید کرد: درصورتی که تأخیرهای گزارش شده با ضوابط ابلاغ شده حمل و نقل و منشور حقوق مسافر مغایرت داشته باشند، تخلفات پس از بررسی کارشناسان، در کمیسیون‌های ویژه رسیدگی بر اساس مواد ۱۱، ۱۲ و ۱۴ منجر به صدور رأی خواهد شد.

وی با تاکید براینکه مسافران در صورت مشاهده تخلف می‌توانند مراتب را به سازمان مربوطه گزارش کنند، اظهار کرد: مسافران می‌توانند به سامانه پیام کوتاه شکایت ۲۰۰۰۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و سایت‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منعکس کنند.

معاون حمل و نقل سازمان ادامه داد: طبق آمار سال گذشته علی رغم شرایط به وجود آماده به دلیل بیماری کرونا، بیش از ۱۰۳ میلیون نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در کشور جابه جا شدند که از این میزان سهم جابه جایی مسافران توسط ناوگان اتوبوس ۵۶ درصد بود، به همین دلیل رضایت مسافران عزیز حمل و نقل بین شهری با ناوگان اتوبوسی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شهرکی ثانوی اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در زمینه فروش بلیط به صورت اینترنتی، مسافران می‌توانند از این ظرفیت برای تهیه بلیط استفاده کرده و از سایت‌های معتبر نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون حمل و نقل این سازمان خاطرنشان کرد: درصورتی که مسافران امکان خرید بلیط اینترنتی را ندارند، با مراجعه به پایانه‌های مسافربری بلیط مورد نیاز خود را از شرکت‌های معتبر تهیه کنند تا در صورت بروز تخلف، امکان رسیدگی به شکایات از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور امکان پذیر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار