وزیر فرهنگ:

توسعه فرهنگی با محوریت نهادهای دینی و انقلابی محقق می‌شود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ با تاکید بر نگاه عمیق دولت مردمی به مقوله عدالت فرهنگی گفت داشتن بینش فرهنگی لازمه اصلی توسعه و پیشرفت در همه زمینه‌ها است ‌و ابتدا باید به توسعه فرهنگی دست پیدا کنیم تا زمینه بسط فعالیت‌های مختلف نیز محقق شود؛ بدون شک توسعه فرهنگی با محوریت نهادهای دینی و انقلابی محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فرهنگی با محوریت نهادهای دینی و انقلابی محقق می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدمهدی اسماعیلی در جدیدترین سفر استانی خود که در راستای تحقق اهداف عدالت فرهنگی از صبح امروز جمعه، سوم تیرماه راهی شهرستان‌های رزن و درگزین از توابع استان همدان شده بود، با حضور در شورای اداری شهرستان درگزین به تشریح رویکرد دولت مردمی در حوزه فرهنگ پرداخت.

وی گفت: رویکرد و نگاه دولت در حوزه فرهنگ، رویکردی جدید، اساسی و تحول گرا با تاکید بر بسط عمیق فرهنگی است تا همه بخش‌های مختلف کشور به میزان قابل توجهی به اهداف عدالت فرهنگی دست یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب، فرهنگ را به‌ مثابه هوایی می‌دانند که در آن تنفس می‌کنیم، افزود: موضوع جمعیت نیز در اصل و ذات خود مقوله فرهنگی محسوب می‌شود، از سویی در جایگاه یک پژوهشگر از سال ۱۳۸۵ به دغدغه‌های حوزه جمعیت پی برده و همان زمان نیز تاکید کردیم که موضوع جمعیت برای کشور به یک بحران تبدیل خواهد شد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود، مقوله فرهنگ و بینش فرهنگی را راه‌گشای مساله جمعیت و بسیاری از مشکلات کشور برشمرد.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه اماکن مذهبی از جمله مصلاها، بقاع مترکه، هیات های مذهبی و ... باید مبداً فعالیت‌های فرهنگی مذهبی شهرهای مختلف باشد، تصریح کرد: ساخت و تجهیز کتابخانه ها و مراکز فرهنگی در مصلاهای شهرهای مختلف باید در اولویت قرار گیرد، چرا که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی است که نزدیک به ۲۳۰ هزار شهید، تقدیم آن شده است تا نگاهی عمیق، متفاوت و انقلابی به دنیا عرضه شود.

وی افزود: اگر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری کشور خارج از جغرافیای دینی بنا شود، نتیجه مناسب با ارزش‌های دینی در پی ندارد، در نتیجه هنرمندی پرورش داده می‌شود که عموم مردم به تفکراتش، اعتقادی ندارند. بنابراین در قالب ریل‌گذاری جدید فرهنگی کشور به‌ دنبال حل این مسائل هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه مسائل فوری شهرستان‌ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: کشور نیازمند روحیه جهادی و تلاشگر است و در این مسیر نهایت سعی خود را می‌کنیم تا ثمرات و نتایج سفرهای استانی به بهترین شکل ممکن دیده شود تا قدم مهمی برای ارتقای سطح فرهنگی هنری مناطق مختلف برداریم.

گفتنی است، بازدید از مجتمع فرهنگی و قرآنی شهرستان رزن، بازدید از مجتمع فرهنگی اندیشه و کتابخانه عمومی شهدای گمنام رزن، حضور و سخنرانی در شورای اداری شهرستان رزن، حضور در آئین عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان درگزین و سخنرانی در شورای اداری شهرستان درگزین بخشی از برنامه‌های سفر استانی امروز وزیر فرهنگ به استان همدان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار