استاندار تهران تاکید کرد:

ضرورت کاهش هزینه تولیدات و قیمت دام عشایر

تهران (پانا) - استانداری تهران تاکید کرد تولیدات عشایر چه در دام چه در محصولات کشاورزی باید با هزینه کمتری انجام شود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت کاهش هزینه تولیدات و قیمت دام عشایر

به گزارش ایرنا، محسن منصوری در جلسه شورای عشایری استان تهران که در منطقه عشایری شهرستان دماوند برگزار شد، عنوان کرد: عشایر، جامعه ای بی ادعا و زحمتکش هستند که همیشه قدردان زحمات دلسوزان نظام هستند، این افراد بی ادعا در امر تولید محصولات دامی و پروتیینی سال های سال است فعال هستند و در این شرایط سخت دولتمردان باید هزینه تولید را برای این افراد کاهش دهند.

وی با اشاره به بازدید خود در مناطق عشایری دشت لار گفت: در دیدار با تعدادی از عشایر مشکلات این افراد شناسایی و در جلسه شورای عشایری مصوب شد و باید مدیران دستگاه های اجرایی در رفع این مشکلات اهتمام بورزند.

منصوری با اشاره به عزم دولت برای پیگیری مسائل و مشکلات عشایر اظهار کرد: از بابت تشکر به فرهنگ، سبک زندگی و رشادت عشایر در این منطقه حضور پیدا کردیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی استمرار سبک زندگی عشایر است و در این راستا در خدمت عشایر هستیم تا مشکلات آنها مرتفع شود و بایستی ابتدا موضوعات اقتصادی عشایر حل و فصل شود.

استاندار تهران عنوان کرد: در مورد اصلاح قیمت خرید دام گلایه مندی از سوی عشایر وجود داشت که تلاش می کنیم تا قیمت منصفانه باشد و با توجه به اینکه قیمت گذاری به استان ها واگذار شده، پیگیری می‌کنیم تا نظر عشایر تامین شود.

منصوری با اشاره به لزوم اجرای تعهدات شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: خرید دام از عشایر باید با پرداخت به آنها همراه باشد، همچنین یکی از ظرفیت های مهم این منطقه ظرفیت گردشگری است که باید طرح گردشگری مناسبی در این منطقه اجرایی شود.

وی افزود: در مورد ایل راه ها در چهار محور از جمله شهرستان پردیس و پاکدشت مشکلاتی وجود دارد که معاونت عمرانی موضوع را پیگیری کند تا مشکلات این حوزه مرتفع شود.

استاندار تهران همچنین در مورد آبرسانی به عشایر، تقویت مجموعه درمانی، هماهنگی استقرار اورژانس، هماهنگی جهت تعریف خطوط تردد اورژانس هوایی، افزایش سهمیه آرد عشایر به ۶۵ تن و تامین حقابه آنها دستورات لازم را صادر کرد.

منصوری همچنین با اشاره به اینکه تخصیص منابع امور عشایری به صورت صد در صد نقدی انجام شده، عنوان کرد: زمین هایی جهت عرضه مستقیم دام عشایر اختصاص پیدا می‌کند.

دوازدهمین جلسه شورای عشایری استان تهران به ریاست محسن منصوری استاندار تهران به همراه معاونین و همچنین عباس پاپی زاده رییس سازمان امور عشایر کشور و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار