ریحانه عسگری*

خبرگزاری پانا، صرفا یک منبع خبری برای انتقال اخبار نیست

خبرگزاری پانا با هویتی که به دانش‌آموز خبرنگار می‌دهد، او را برای عرصه‌های اجتماعی بزرگتر آماده می‌کند؛ به او یاد می‌دهد که چگونه قلم خود را به عنوان ابزاری برای بیان احساسات، عواطف و نیز دغدغه‌های خود به کار بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا، صرفا یک منبع خبری برای انتقال اخبار نیست

یکی از مهم‌ترین رسالت‌های خبرگزاری پانا، ارتقای سطح مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان خبرنگار است. مهارت‌های اجتماعی از جمله علومی است که فراگیری آن برای هر فرد در جامعه ضروری است؛ مهارت‌هایی که جسارت لازم برای حضور فعال و موثر فرد در اجتماع را فراهم می‌کند و از قضا تاثیر بسیار مهمی هم در موقعیت اجتماعی افراد دارد؛ می‌توان گفت مهارت‌های اجتماعی، علم نانوشته‌ای است که صرفا با حضور در عرصه‌های اجتماعی تحقق می‌یابد و باعث تکامل شخصیت اجتماعی انسان می‌شود.

در واقع خبرگزاری پانا با هویتی که به دانش‌آموز خبرنگار می‌دهد، او را برای عرصه‌های اجتماعی بزرگتر آماده می‌کند. به او یاد می‌دهد که چگونه قلم خود را به عنوان ابزاری برای بیان احساسات، عواطف و نیز دغدغه‌های خود به کار بگیرد؛ اینکه نباید نسبت به مشکلات اطراف خود بی‌تفاوت باشد و باید برای بهبود آن‌ها مطالبه‌گری کند؛ مهارت ارتباط‌‌گیری را در او تقویت می‌کند و به او جسارتی می‌دهد که بتواند در کمال اعتماد به نفس قوی، به بیان حقایق و نیز افکار خود بپردازد. این‌ها تمام آن چیزی بود که فعالیت در این خبرگزاری دانش‌آموزی برای من رغم زد؛ مهارت‌هایی که موجب ورودم به عرصه جدی و بزرگی از زندگی شد و بخش قابل توجهی از هویت شخصیتی مرا شکل داد.

یکی از دل‌مشغولی‌های دانش‌آموزان خبرنگار این است که آیا خبرنگاری را به عنوان شغل آینده انتخاب کنند یا خیر؛ خبرنگاری برای من عشق است؛ شاید اگر آن را به عنوان شغل آینده‌ام انتخاب کنم، دغدغه‌های مادی باعث کمرنگی علاقه‌ام به آن شود؛ کما اینکه هرگز نمی‌‌توانم به خبرنگاری به عنوان یک منبع درآمد نگاه کنم. برای همین تصمیم دارم خبرنگاری را نه به عنوان شغل آینده بلکه به عنوان یک وظیفه خطیر اجتماعی ادامه دهم تا در آینده دغدغه‌ای بابت درآمد حاصل از آن نداشته باشم و بتوانم آزادگی و حقانیت قلم خود را بیشتر حفظ کنم.

فعالیت در خبرگزاری پانا علاوه بر ارمغان‌های معنوی، از لحاظ مادی نیز برایم ماحصل‌هایی به دنبال داشت. مدتی پس از فعالیتم در خبرگزاری پانا، دعوتنامه‌‌ رسمی برای همکاری از سوی چند خبرگزاری معتبر کشور دریافت کردم. افتخاراتی در زمینه‌های خبرنگاری کسب کرده و حائز رتبه‌های برتر در جشنواره‌های کشوری شدم.

در پایان باید بگویم خبرگزاری پانا، صرفا یک منبع خبری برای انتقال اخبار نیست؛ پانا یک خانواده بزرگ است. خانواده‌ای که دائما در حال گسترش است و هر کدام از اعضای خود را با پویایی هرچه تمام‌تر به سوی تعالی سوق می‌دهد.من هم یک خبرنگارم، فرزند کوچکی از همین خانواده بزرگ. با نهایت عشق و احساس، سالروز تاسیس خبرگزاری پانا را به خانواده بزرگم تبریک عرض می‌کنم.

*دانش‌آموز خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار