وزیر آموزش‌ و پرورش در همایش روسای ادارات شاهد و ایثارگران سراسر کشور:

الگوهای تربیتی به دانش‌آموزان معرفی شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌ و پرورش در همایش روسای ادارات شاهد و ایثارگران سراسر کشور، گفت معرفی الگوهای تربیتی به‌ویژه خیران مدرسه‌ساز در تربیت دانش‌آموزان بسیار مؤثر است، لذا این الگوها به دانش‌آموزان شاهد معرفی شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
الگوهای تربیتی به دانش‌آموزان معرفی شود

یوسف نوری در همایش روسای ادارات شاهد و ایثارگران سراسر کشور که با موضوع تبیین شناسنامه فعالیت‌های مدارس شاهد، در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با تبریک سالروز آزادی خرمشهر، اظهار کرد: نظام‌های تعلیم و تربیت جهان وارد مرحله جدیدی شده‌اند و باید برای یک زیست دوم جدید خود را آماده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم نگاه به آینده در فرآیند تعلیم تربیت، افزود: تربیت نمی‌تواند جزیره‌ای باشد، لذا بسیاری از مرزها از بین می‌رود و فضای مجازی یک واقعیت است که نمی‌توان بین دانش‌آموزان و فضای مجازی دیوار کشید.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: مدارس ما باید پژوهش‌محور باشند و باید مدارس به این سمت حرکت کنند. همچنین مدارس شاهد باید پرچم‌دار مدارس پژوهش‌محور باشند، لذا همه مدارس شاهد را باید به این سمت ارتقا دهیم.

نوری مدیریت هیاتی را بسیار کارآمد برشمرد و افزود: در مدیریت هیاتی، رئیس از همه بیشتری کار می‌کند، اما مدیریت نوین چنین کارایی ندارد. هر جا الگوی بومی را پیاده کردیم نتیجه‌بخش بود، اما هر جا از مدیریت سایرین استفاده کردیم، شکست خوردیم، لذا مدیریت سازگاری به معنی بهره‌مندی از مدیریت بومی است. باید دوره‌هایی را ارائه کنید که جهش در مدیریت افراد ایجاد کند و مدارس را ارتقا دهد.

وزیر آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: مدارس شاهد یکی از بهترین نوع مدارس کشور هستند، زیرا دارای بار ارزشی هستند، لذا مدیران مدارس شاهد در سطوح مختلف باید کاملاً مسلط باشند. در انتخاب مدیران مدارس باید بسیار دقت کرد، زیرا هیچ آموزشی جایگزین مدیر ناکارآمد نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دایره پذیرش دانش‌آموزان مدارس شاهد نباید محدود شود، لذا با توسعه آن وابستگان شهدا نیز در این مدارس پذیرفته شوند.

وی با اشاره به کارهای بزرگ و ارزشمند مرحوم سعید کاظمی آشتیانی در حوزه دانش‌بنیان، گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در قالب شعار سال، به‌کارگیری اساتید دانش‌بنیان در مدارس شاهد بسیار مورد تأکید است، لذا هر یک از دانش‌آموزان مدارس شاهد باید به یک حرفه و مهارت دست یابند. همچنین بازدید دانش آموزان از شرکت‌های دانش‌بنیان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر گسترش مدارس شاهد تأکید و ادامه داد: بهترین مکان‌های آموزشی باید به مدارس شاهد اختصاص یابد همچنین معرفی الگوهای تربیتی به‌ویژه خیران مدرسه‌ساز در تربیت دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.

عضو کابینه دولت مردمی بر توانمند‌بودن مدیران مدارس شاهد تأکید و اظهار کرد: مدارس شاهد به مدارس اجتماعی و سواد در این مدارس را از سواد اسمی به سواد چندبعدی تبدیل کنید.

مدیرکل شاهد و ایثارگران نیز در این گردهمایی اظهارکرد: توجه به جامعه ایثارگران و شاهد از اولویت‌های کاری وزارت آموزش‌وپرورش است. همچنین ارتقای کیفیت آموزشی مدارس شاهد، یادگیرانه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری و اجرای قوانین مربوط به ایثارگران، سه موضوع در دستور کار اداره کل شاهد است.

وی با اشاره به توانمندسازی مدیران و شورای مدارس شاهد با اجرای طرح منسجم گفت: تعیین شناسنامه فعالیت 1365 مدرسه شاهد انجام‌ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار