بیانیه وزارت دفاع به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

تهران (پانا) - وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با صدور بیانیه‌ای سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه وزارت دفاع به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، متن بیانیه به شرح زیر است:

سوم خرداد سالروز طنین بانگ الله اکبر برفراز مناره مسجد شهر خون و مقاومت، «خرمشهر» و رهائی بخشی از سرزمین ایران ازچنگال باطل به سرکردگی نظام سلطه بود.

سوم خرداد، سالروز مقاومت و پیروزی، تجلی فرهنگ ایثار وشهادت و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان خمینی کبیر است که خلق این حماسه عظیم تاریخی، ترجمان کلام آن حکیم فرزانه است: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

آزادی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در عملیات عزتمند و غرور‌آفرین بیت المقدس و با اقتدا به مولای متقیان با رمز یا علی بن ابی طالب(ع) عینیت یافت و معجزه آسا پس از ۵۷۸ روز اشغال و ۳۴ روز نبرد بی امان در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ به طور کامل از اشغال خارج و این گونه خونین شهر دوباره خرمشهر شد.

بازخوانی رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن مقطع درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد کرد.

فتح عظیم خرمشهر، سرآغازی بر مفهوم «مقاومت» در جمهوری اسلامی ایران بعد از دفاع مقدس و مترادف با لفظ پیروزی است که درخشش جوانان ایرانی در عرصه‌های خودکفایی صنعت دفاعی، تنها نمادها و نمودهای قابل مشاهده آن است. رویش میلیون‌ها فکر و دل شیفته انقلاب اسلامی و همچنین دستاوردهای چشمگیر آن به ویژه در حوزه دفاعی و نظامی محصول استقامت، اخلاص و ایثار در رهایی خرمشهر از قید اشرار عالم بود.

جای بسی افتخار است که امروز متخصصین صنعت دفاعی همچون دوران زرین دفاع مقدس در سنگر تولید و تجهیزات دفاعی برای اقتدارآفرینی ایران اسلامی و اعتلای کلمه الله سر از پا نمی‌شناسند و تا پای جان برای دفاع از ارزش‌های راستین انقلاب و نظام اسلامی تلاش و جهاد صنعتی خواهند نمود.

امروز به برکت فتح خرمشهر و خون شهدای عزیز آن روز تاریخی ، ایران در حال طی مسیر سربلندی به سوی قله‌های پیشرفت ، عزت و سرافرازی برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حماسه سوم خرداد را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و آحاد ملت شریف ایران اسلامی تبریک گفته و به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را خالصانه نثار ارزش‌های انقلاب و اسلام نمودند، درود می‌فرستد.

امید است در این برهه از تاریخ کشور که نیازمند تحول و خردورزی و جهش برای پیشرفت و شکستن مرزهای دانش است به پشتوانه ملت بزرگ به ویژه جوانان سلحشور ایران اسلامی و با تأسی از حماسه آفرینان سوم خرداد، بتوانیم تحت زعامت مقام عظمای ولایت در راستای عظمت و اقتدار ایران اسلامی و مقابله با تهدیدات و توطئه های دشمنان با اقدامات جهادی، قدردان و پیرو راه امام عزیز و شهدای معظم باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار