وقوع زلزله 5.5 ریشتری در سیستان و بلوچستان

تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شدند/ هلال‌احمر آماده باش است/ زلزله خسارتی نداشت

تهران (پانا) - زلزله‌ای به بزرگی 5.5 حوالی سرجنگل در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
وقوع زلزله 5.5 ریشتری در سیستان و بلوچستان

زلزله‌ای به بزرگی 5.5 ساعت 12:06:43 حوالی سرجنگل در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند. مختصات این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی 59.99، عرض جغرافیایی 28.92 و عمق 16 کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۵ ریشتری در سیستان و بلوچستان از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق متاثر از حادثه خبر داد و گفت: شهرها و مناطقی مانند سرجنگل، مسجد حضرت ابوالفضل و نوک آباد تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته‌اند البته با توجه به عمق بالای این زلزله احتمال وقوع خسارت شدید کمتر است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با این وجود تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در آماده‌باش کامل قرار گرفتند و تیم‌های ارزیاب نیز به مناطق متاثر از حادثه اعزام شدند تا کنون اما گزارشی ناشی از خسارت مخابره نشده است.

هلال‌احمر آماده باش است

میربهاالدین، مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: با وقوع زلزله در سیستان و بلوچستان حوالی سرجنگل تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند که با توجه به خالی از سکنه بودن منطقه زلزله‌زد‌ه، این حادثه تاکنون خسارت مالی و جانی نداشته است.

اکنون تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آماده باش هستند تا در صورت نیاز خدمات امدادی را به هموطنان ارائه دهند.

زلزله خسارتی نداشت

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات نیز در ارتباط زنده با شبکه خبر، آخرین جزئیات حضور تیم‌های ارزیاب در کانون زلزله را تشریح کرد و گفت: بلافاصله بعد از وقوع این زمین‌لرزه 4 تیم ارزیاب به کانون زلزله اعزام شدند. با توجه به اینکه تا شعاع 15 کیلومتری کانون زلزله، منطقه مسکونی نیست، این زلزله تاکنون خسارتی نداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار