برنامه‌ریزی برای احیای ۶ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در سال ۱۴۰۱

تهران (پانا) - معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به اهمیت احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم تأکید کرد رابطه پایدار و منسجم بین نهضت احیای واحدهای اقتصادی و بانک‌ها می‌تواند به بازگرداندن سرمایه‌های از دست رفته این واحدها و اشتغالزایی کمک شایان توجهی کند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی برای احیای ۶ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در سال ۱۴۰۱

محمد مخبر بعداز ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی که با حضور رییس کل بانک مرکزی و همچنین روسای برخی بانک های عامل برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی و کارگاهی در سال های گذشته به دلیل عدم ثبات شاخص های کلان اقتصادی دچار چالش و یا تعطیلی شده اند، تصریح کرد:‌ بانک های عامل می توانند با واگذاری واحدهای تملیکی و همچنین تأمین مالی و حمایت و پشتیبانی از بنگاه های راکد و نیمه راکد با همکاری احیاگران در راستای تحقق وعده های دولت برای افزایش اشتغال گام بردارند.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد:‌ سریعترین و کم سرمایه برترین مسیر برای اشتغالزایی در کشور کمک به بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل برای راه اندازی مجدد از طریق سرمایه در گردش، رفع موانع و همچنین اعطای تسهیلات بانکی است.

مخبر با تأکید بر اولویت بندی بنگاه های اقتصادی در نهضت احیای واحدهای اقتصادی افزود: باید بنگاه های صادرات محور و همچنین مرتبط با کالاهای راهبردی همانند غلات، کالاهای اساسی و فناورانه در اولویت احیا باشد تا با توجه به چالش های منطقه ای و جهانی، کشور به واردات در این زمینه ها بی نیاز شود.

مخبر با اشاره به نام گذاری سال جدید با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرینی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: باید احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل دانش بنیان و مبتنی بر فناوری و همچنین کمک و حمایت از پردیس های علم و فناوری اولویت بعدی نهضت احیای واحدهای اقتصادی باشد.

معاون اول رییس جمهور از دبیر نهضت واحدهای اقتصادی خواست تا ضمن بررسی و دسته بندی موانع و ارائه راه حل ها با همکاری بانکها و نهادهای حمایتی یک برنامه زمان بندی شده مدون برای احیای حداقل شش هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در سال ۱۴۰۱ آماده شود.
در این جلسه سیدامیرحسین مدنی، دبیر نهضت احیای واحدهای اقتصادی گزارشی از میزان پیشرفت فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل ارائه و اعلام کرد که طبق بررسی ها و رصدها تاکنون ۴۵ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شده است که ۳۳ هزار واحد آن غیرفعال و ۱۱ هزار واحد نیمه فعال زیر ۵۰ درصد فعالیت هستند.

وی ادامه داد در سال جاری با همکاری مجموعه های احیاگر تاکنون ۴۶۰ واحد احیاء شده است و همچنین ۴۰ واحد نیز در حال احیا است.
در این جلسه همچنین عنوان شد ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع شش بانک عامل جهت پرداخت تسهیلات برای احیای شش هزار واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار