برگزاری مراسم معارفه مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان‌ رضوی

مشهد( پانا) - مراسم معارفه مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان‌ رضوی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم معارفه مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان‌ رضوی

سید‌امیر شوشتری در مراسم معارفه حجت رضازاده، مدیر سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت: در فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی بچه‌ها به گروه و دسته و استاد وابستگی دارند و در این سنین بخشی از شخصیت آن‌ها شکل می‌گیرد، دشمن هم سعی می‌کند برنامه‌ریزی کند و جوانان ما را به گروه‌های خودش جذب کند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم دانش‌آموزان را با عمل درست و فعالیت‌های پرثمر جذب کنیم موفق خواهیم بود. تقسیم مسئولیت در زیر‌مجموعه‌های پرورشی باید ایجاد شود و موازی کاری نشود، باید فعالیت‌ها را تقسیم‌بندی کرد که در درازمدت اتفاقات خوبی بیفتد.

شوشتری گفت: اوقات فراغت حتی زنگ‌های تفریح مدرسه مهم است، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان از مهمترین کارهای نظام است، برنامه‌ریزی شود تا دانش آموزان بخش‌های غیر درسی شان هم به فعالیت‌های انقلابی بگذرد، رشد کنند و بهره‌مندی داشته باشند تا این زمان از دست نرود.

محمد‌حسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم گفت: باید در کودکی برای بچه‌ها نقش تعریف کنیم. سازمان دانش آموزی برای ما اهمیت دارد و ما اتحاد بسیج و هلال احمر را هم داریم.

وی ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های دانش‌آموزی ما را مصمم کرده است تا قرارگاه دانش‌آموزی تشکیل دهیم سازمان، نقش مهمی در این قرارگاه خواهد داشت. آقای رضازاده در کارنامه خود سابقه تدریس در مدارس مختلف و بنیاد فرهنگی رضوی و معاونت پرورشی برخی مدارس را دارند و با نظر مثبت مدیرکل معارفه خواهند شد. انتظار داریم در فرصتی که در اختیار دارند در حال تحول در عرصه دانش‌آموزی ببینیم.

پورثانی افزود: بخشی از کارهای حوزه پرورشی کمی است، اما چیزی که اصل است فعالیت‌های کیفی است. اگر توانستیم دانش‌آموزان را رشد بدهیم موفق شدیم. میزان فعالیت کیفی باید بعد از یک دوره دو الی سه ساله ثمراتش را در صحنه مدرسه نشان دهد.

حجت رضازاده، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان نیز در این برنامه گفت: رویکرد ما قطعاً تمام‌ساحتی، بصیرت‌محور، دانش‌آموز محور و عدالت‌محوری است، رویکرد پایین به بالا و بالا به پایین خواهیم داشت.

وی ادامه داد: زیست‌بوم هر مدرسه، هر ناحیه و شهرستان متفاوت است و برنامه هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت خواهد بود، از بالا به پایین برای تقویت برنامه‌ها در مدرسه برنامه‌ریزی شود و باید از ظرفیت‌های داخل مجموعه به خاطر جلوگیری از موازی کاری استفاده شود.

وی گفت: ما سرفصل‌های مشترکی داریم و با وجود قرارگاه دانش‌آموزی می‌توانیم استفاده از تمام ظرفیت‌های شهری مثل شهرداری و استفاده از پتانسیل حرم مطهر رضوی را داشته باشیم. اینها در اولویت کاری ما خواهد بود.

رضازاده گفت: در جهت هم‌افزایی بهتر از سایر ارگان‌ها و از مجموعه آموزش و پرورش هم استفاده می‌کنیم، مجلس و شورای دانش‌آموزی، به دلیل کرونا غیرفعال شدند و باید دوباره راه‌اندازی شوند و از ظرفیت خوب خبرگزاری پانا استفاده می‌شود و این شعار با ظرفیت درونی مجموعه‌ها جهت تقویت خبرگزاری محقق می‌شود، همچنین از ظرفیت روزنامه‌های دیگر مثل شهرآرا هم استفاده خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار