5 خوراکی معجزه‌آسا برای چربی‌سوزی

تهران (پانا) - برخی مواد غذایی به ما در سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۰۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
5 خوراکی معجزه‌آسا برای چربی‌سوزی

به گزارش ایسنا، فرادید نوشت: «افرادی که حتی کمی اضافه‌وزن دارند هم به دنبال راهی برای از بین بردن چربی‌های اضافی هستند. ما می‌خواهیم راهی را به شما پیشنهاد کنیم که با صرف کمترین انرژی بیشترین تاثیر را می‌گذارد.

تغذیه نامناسب و تحرک ناکافی باعث شده که اضافه‌وزن به مشکل شماره یک بسیاری از ما تبدیل شود. سبک زندگی بشر روندی منفی داشته است. بسیاری از ما به صفحه گوشی و رایانه خیره شده و در شبکه‌های اجتماعی پرسه می‌زنیم. با این وجود برخی از مواد غذایی به ما در سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

فلفل تند

من در مورد فلفل قرمز تند صحبت می‌کنم. به این فلفل‌ها «فلفل کاین» گفته می‌شود. فلفل قرمز تند حاوی کپسایسین است که می‌تواند با این ترکیب چربی‌ها را پس بزند. فلفل تند برای سوزاندن کالری نیز کارایی دارد. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از پودر فلفل قرمز یا حتی سس تند حاوی فلفل قرمز نیز برای چربی‌سوزی استفاده کنید.

غلات سبوس‌دار

غلات سبوس‌دار در چربی‌سازی بسیار موثر عمل می‌کنند. سرعت چربی‌سوزی غلات سبوس‌دار دو برابر برنج قهوه‌ای است. یکی از اشتباهات رایج مردم این است که غلات سبوس‌دار را از ترس اضافه وزن و چاقی از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند.

نارگیل

شاید فکرش را هم نمی‌کردید اما نارگیل سرشار از تری‌گلیسرید است که به چربی سوزی کمک می‌کند. آیا فهمیدید که نارگیل چگونه به افزایش چربی‌سوزی در بدن کمک می‌کند؟ راستش من هم نفهمیدم! نارگیل می‌تواند نرخ متابولیسم بدن را به میزان ۳۰ درصد افزایش دهد و همین مسئله برای افزایش سرعت چربی سوزی کافی است. شیر نارگیل می‌تواند جایگزین خوبی برای نوشیندنی‌های روزمره باشد.

آووکادو

آووکادو میوه‌ای خوشمزه است که علیرغم دارابودن چربی، ماده غذایی سالمی محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که آووکادو را به چه صورتی مصرف کنید، مهم این است که آن را مصرف کنید تا آثار مثبت آن را در چربی‌سوزی ببینید. آووکادو همچنین می‌تواند سرعت تبدیل چربی به انرژی را در بدن به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

زنجبیل

زنجبیل برای من جدید بود اما به هر حال جزو چربی سوزها محسوب می‌شود. زنجبیل می‌تواند دمای بدن را بالاتر ببرد. این مسئله بدین معنا است که بدن باید برای پایین‌آوردن دمای خود میزان بیشتری کالری بسوزاند. البته سعی کنید که همیشه از زنجبیل تازه در سوپ و غذاهای دیگر استفاده کنید. از زنجبیل همچنین می‌توان به عنوان افزودنی خوشمزه در پخت و پز روزمره استفاده کرد.

چندین ماده غذایی دیگری نیز وجود دارند که به سوزاندن چربی‌ها در بدن کمک می‌کنند. مواد غذایی چون عدس، کینوآ، آجیل و موز از جمله این مواد هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار