آموزش‌های حضوری مدارس از چه زمانی اجرا می‌شود؟

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره روند ارائه آموزش‌های حضوری توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های حضوری مدارس از چه زمانی اجرا می‌شود؟

صادق ستاری‌فرد در برنامه روی خط ویژه در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه دور بودن دانش‌آموزان از آموزش‌های حضوری تبعاتی در پی داشته است اظهار کرد: متاسفانه شاهد افت تحصیلی ۵۰ تا ۶۰ درصدی دانش‌آموزان هستیم به‌ویژه در دوره ابتدایی موضوع اجتماعی پذیری و جمع پذیری دانش‌آموزان همچنین تحرک آنان دچار مشکلاتی شده است.

وی با بیان اینکه در آموزش‌های غیرحضوری چالش‌های جدی داریم و تعداد زیادی از دانش‌آموزان امکان دسترسی به آموزش‌های حضوری را ندارند افزود: چاره‌ای جز بازگشتن به آموزش‌های حضوری نداریم.

ستاری فرد در پاسخ به اینکه آموزش‌های حضوری از چه زمانی اجرا می‌شود؟ بیان کرد: خوشبختانه در تمام مدارس روستایی و شهری کم جمعیت آموزش حضوری برقرار و تمرکز شده بر آموزش‌های حضوری بوده است. در مناطق شهری نیز آموزش حضوری و مجازی به صورت ترکیبی دنبال شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام آزمون‌های نیمسال اول در دوره متوسطه اول و دوم یعنی پایه هفتم تا دوازدهم حضوری برگزار شد. برنامه آموزش و پرورش این است که در آغاز نیمسال دوم تحصیلی آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های حضوری ببرد.

وی با تاکید براینکه با ساماندهی سرویس مدارس، تکمیل واکسیناسیون و مدیریت تراکم کلاسی در کلان‌شهرها به ویژه شهر تهران باید بتوان میزبان دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بود عنوان کرد: آموزش‌ و پرورش به دنبال افزایش جذابیت برنامه‌های آموزشی در مدارس و تسهیل بازگشت پذیری به مدارس است.

ستاری فرد ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که با رعایت پروتکل‌ها و با توجه به مصوبه ستادملی مقابله با کرونا که ۲۶ دی‌ماه ابلاغ شد و بر مبنای آن آموزش‌ها حتما باید حضوری باشد، میزبان دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره وظایف مدارس برای رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی نیز گفت: مطابق آنچه که ستاد ملی تصویب و ابلاغ کرده، اصل بر حضوری شدن کلاس‌هاست. تمام کادر آموزشی در مدارس حضور دارند و تاکید شده است که هم رعایت فاصله اجتماعی مدنظر باشد و هم دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند و تهویه کلاسی به شکل خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه چالش امروز ساماندهی سرویس مدارس است که در تلاشیم تسهیل ورود دانش‌آموزان به مدارس را برنامه‌ریزی کنیم، درباره روند انجام واکسیناسیون افزود: 92.5 درصد دانش‌آموزان در سنین ۱۲تا ۱۸ سال دز اول و ۷۵ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند. معلمان و فرهنگیان نیز ۹۲ درصد دز اول و ۸۶ درصد دز دوم را زده اند.

ستاری فرد با تاکید براینکه تلاش داریم در مناطقی که سردسیر هستند تهویه را کنترل کنیم اظهار کرد: استانداری همدان همکاری خوبی با ما داشته و استانداری تهران نیز تقبل کرده تا بخشی از تهویه مدارس را تامین و پشتیبانی مالی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار