برگزاری آیین افتتاح و رونمایی طرح استانی یاوران نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی

مشهد(پانا) - با حضور جمعی از مسئولان استانی آیین افتتاح و رونمایی طرح استانی یاوران نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در منطقه تبادکان به عنوان دبیرخانه طرح برگزار شد.‌

کد مطلب: ۱۲۴۲۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین افتتاح و رونمایی طرح استانی یاوران نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه تبادکان، حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن بیان اهمیت توجه به امر اقامه نماز، از بسیج همه امکانات به عنوان مهمترین راهبرد در توسعه و ترویج اقامه نماز در ادارات و مدارس نام برد و اعلام کرد که هدف اصلی طرح یاوران نماز، سپردن مسئولیت و ایجاد نقش های متفاوت با موضوع اقامه نماز برای دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان است.

وی ادامه داد: مدیران مدارس باید از تمام ظرفیت های موجود در همکاران، دانش آموزان و اولیای آنها، در امر برپایی نماز و توجه به این فریضه الهی استفاده کنند و در کنار تمام برنامه های تربیتی و آموزشی مدرسه، به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.
در این مراسم علی سعیدی مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان ضمن بیان اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز گفت: نماز را برای دانش آموزان به عنوان یک حق تبیین کنیم که بواسطه آن به قرب الهی و سعادت دست می یابند.
سعیدی اعلام کرد: اداره آموزش و پرورش منطقه تبادکان با تمام توان و انرژی خود، به عنوان دبیرخانه استانی طرح یاوران نماز این آمادگی را دارد که در پیشبرد این فعالیت دانش آموز محور گام بردارد.
در ادامه حجت الاسلام مهدی صمیمی کارشناس مسئول نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت اداره آموزش و پرورش منطقه تبادکان به جهت قبول مسئولیت دبیرخانه استانی، به تبیین طرح پرداخت و گفت: مهمترین اقدامی که در طرح یاوران نماز برنامه ریزی شده است، عبارتند از جذب، آموزش و مشارک دانش آموزان و فرهنگیان در جهت توسعه و فرهنگ اقامه نماز.

وی با اشاره به اینکه راه رسیدن به هر هدفی، دانش افزایی و کسب معرفت در آن موضوع است، بیان کرد: چنانچه خواسته باشیم امر اقامه نماز به خوبی در مدارس مورد توجه قرار بگیرد، باید از ظرفیت مسئولیت پذیری دانش آموزان بهره ببریم و آنان را در این عرصه سهیم کنیم. کارشناس مسئول نماز استان مخاطبان طرح یاوران نماز را دانش آموزان و فرهنگیان استان شامل معاونین پرورشی، مدیران، معلمان، دبیران و سایر فرهنگیان اعلام کرد.
وی ایجاد کتابخانه مجازی نماز، برگزاری صبح گاه نماز، برپایی کتابخانه و یا قفسه کتاب با موضوع نماز، شرکت در دوره های آموزشی زیبا خوانی نماز، مشارکت در محیط آرایی و زیبا سازی نمازخانه ها را از جمله پیشنهادات اجرایی طرح یاوران نماز بیان کرد.
در ادامه حجت الاسلام امر الله سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی ضمن بیان اهمیت سوق دادن دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان به سمت فعالیت های تشکیلات محور، گفت: تشکل فاقد دانایی خطرناک است و لازم است در طرح یاوران نماز افرادی تربیت کنیم که نسبت به نماز و فلسفه آن از اطلاعات خوبی بهرمند گردند و بتوانند بواسطه شرکت در این برنامه، حرفی برای گفتن در امر نماز داشته باشند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن اهمیت ایجاد هسته مرکزی نماز در هر مدرسه، اظهار کرد: نشریه الکترونیکی یاوران نماز به صورت ماهیانه منتشر می شود که می توان از این ظرفیت در اجرای طرح یاوران نماز بهرمند شد.
در پایان مراسم، از پوستر طرح یاوران نماز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار