چرا معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد زیاد است

تهران (پانا) - همچنان ازدواج‌های فامیلی در استان‌های مختلف رواج زیادی دارد و به همان میزان تولد فرزندان معلول هم رخ می‌دهد. در استان کهگیلویه و بویراحمد، به‌ویژه در مناطق محروم، بیش از میانگین کشوری فرزند معلول متولد می‌شود و بهزیستی استان در این زمینه هشدار داده است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
چرا معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد زیاد است

به گزارش ایسنا، «سیدعباس تقی زاده»، معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر معلول خفیف، متوسط و شدید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده، اما چون ممکن است تعدادی به ما مراجعه نکرده باشند آمار واقعی بالاتر از این میزان است.

تقی زاده تاکید کرد: نرخ معلولیت در این استان کمی بالای ۱۰ درصد بوده و بعلت ازدواج‌های فامیلی زیاد، بالاتر از نرخ میانگین کشوری است.

وی اظهار کرد: عوامل معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد را مشکلات ژنتیکی، مادرزادی، تصادفات، اتفاقات و حوادث و سایر بیماری‌های منجر به معلولیت عنوان کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشتر معلولیت استان کهگیلویه و بویراحمد جسمی و حرکتی و از نوع متوسط است.

تقی زاده در خصوص پیشگیری از معلولیت در استان خاطرنشان کرد: فرهنگسازی و اطلاع رسانی، انجام آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج، تقویت زیرساخت‌ها و راه‌ها، ارتقاء سطح کیفی خودروها، بالا بردن فرهنگ رانندگی، ارتقاء سطح بهداشت در جهت کاهش بیماری‌ها می تواند در پیشگیری از معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد موثر باشد.

وی ادامه داد: مناطق محروم و دورافتاده استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین معلولیت را دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازمان بهزیستی توان تامین نیازهای معلولان را ندارد و نیازمند کمک نیکوکاران و خیرین و افراد دارای بضاعت مالی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار