امام جمعه شیروان:

خوش‌اخلاقی با یکدیگر در جامعه، نتیجه بندگی خداوند است

شیروان (پانا) - امام جمعه شیروان در سومین سالگرد ارتحال عالم و عارف ربانی حاج سید میربابا سیدی، در محل مسجد جامع شیروان، در رابطه با فضیلت های علم و علم آموزی نکاتی را یادآور شد و تاکید کرد خوش‌اخلاقی با یکدیگر در جامعه، نتیجه بندگی خداوند است.

کد مطلب: ۱۲۳۶۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
خوش‌اخلاقی با یکدیگر در جامعه، نتیجه بندگی خداوند است

حجةالاسلام حسین تکمیلی، با اشاره به برخی آیات شریفه قرآن کریم در اهمیت و فضیلت علم و علم آموزی گفت: بسیار فراوان در آیات الهی نقل شده است که اگر خواستید قدر و منزلت و ارج آدم ها را بشناسید اندازه علم الهی آنها را ببینید.

امام جمعه شهرستان شیروان با بیان روایتی از حضرت فاطمه زهراء‌ سلام الله علیها افزود: هر کسی که ۴٠ صباح دلش را برای خداوند خالص گرداند، خداوند متعال نیز چشمه هایی از علم را بر زبانش جاری خواهد کرد.

تکمیلی در رابطه با اینکه چه گروه هایی در آن دنیا حسرت خواهند خورد گفت: بیشترین حسرت را در قیامت افرادی خواهند خورد که در دنیا می توانستند علم بیاموزند اما آن را نیاموختند و همچنین کسانی که علم خود را به دیگران آموختند، ولی دیگران از خود آنان بیشتر از این علم استفاده کردند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت علم و علم آموزی در جامعه کنونی افزود: ارزش علم را باید دانسته، فهمیده و به آن معرفت پیدا کرد و این معرفت نیز پای سخنان پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پیدا می شود و علم زمانی واقعی و حقیقی است که عبودیت و بندگی را برای افراد به ارمغان بیاورد، بنابراین اگر کسی علم الهی داشت بنده واقعی خدا خواهد بود.

امام جمعه شهرستان شیروان در پایان زیبا سخن گفتن و با یکدیگر مهربان بودن را به همه سفارش کرد و گفت: اهل بیت(ع) بیشتر از دیگران، با همه مردم خوش اخلاق وخوش برخورد بودند، بنابراین مدارا کردن و خوب برخورد کردن با یکدیگر، نشانه عقل است.

محمد صفایی، یکی از حافظان کل قرآن کریم شهرستان شیروان نیز در رابطه با زندگی این عالم جلیل القدر گفت: حاج سید میربابا سیدی، در سال ۱۳۰۱ هجری شمسی در روستای زو از توابع شهر ینگه قلعه بخش سرحد شهرستان شیروان دیده به جهان گشود، وی از ابتدای جوانی، خود را وقف خداوند متعال کرده و اعمال خود را بر طبق رضایت خدای عزوجل و دستورات قرآن کریم، احادیث پیامبر اکرم (ص) و سیره اهل بیت علیهم السلام قرار داده بود و بر همین اساس بود که خداوند نیز او را به دوستی خود انتخاب و به درجه اولیای خدا نائل کرد.

وی افزود: اهل علم و تقوا ایشان را به عنوان عارف ربانی می‌شناختند و مردم از نقاط مختلف کشور همه روزه به قصد دیدار، شفا پیداکردن و رفع حاجت های خود و واسطه قراردادن ایشان به درگاه الهی به این مرد الهی و آسمانی مراجعه می‌کردند.

صفایی گفت: مقام معظم رهبری در آخرین سفر خود به شهرستان شیروان به قصد زیارت این سید عظیم الشأن آماده می شوند که این سید اولاد پیامبر (ص) به مقام بالای عظمای ولایت و رهبری پیام می دهند که بنده خودم به خدمت شما می رسم، که بعد از مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری دیدار این دو سید بزرگوار صورت می‌گیرد و ایشان از این عارف ربانی و ولی خدا طلب دعای خیر می کنند.

یکی از اهالی شیروان، زمانی که برای دیدار با آیت الله بهجت به قم رفته بودند، بعد از پایان مجلس، بدون اینکه این فرد را بشناسند به وی گفته بودند: به جای اینکه به قم بیاید و مرا ببینید به دیدار حاج سید میرزا بابا سیدی در شیروان بروید و ایشان را زیارت کنید.

در کتاب الهامات قلبی، زندگینامه، داستان ها و برخی کرامات حاج سید میربابا سیدی، توسط دو نفر از معلمین گرانقدر شهرستان شیروان، شیرعلی شاکری و فریده سنگاشکین، گردآوری و به چاپ رسیده است.

قرائت قرآن توسط قاری بین المللی، هادی اسفیدانی و قاری کشوری اسماعیل نیکفهم، پخش کلیپ بخش هایی از زندگی عارف ربانی حاج سید میربابا سیدی، مدیحه سرایی توسط مداحان اهل بیت دلربا و علی اسماعیلی، بیان خاطره از حاج سیدمیربابا سیدی توسط سید حسن علیمی و پذیرایی شام گرم بسته بندی شده از دیگر برنامه های گرامیداشت سومین سالگرد ارتحال عالم ربانی، حاج سید میربابا سیدی بود.

یاد آوری می شود که یک هزار و ٢٠٠ بسته غذای گرم به ارزش دویست میلیون ریال، از طرف خانواده عالم ربانی حاج سید میربابا سیدی(ره) و ارادتمندان به ایشان و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد رضا صادقی نخبه ریاضی جهان اهل چکنه، در بین خانواده های محروم شهرستان شیروان توزیع شد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار