اسماعیلی به پانا خبر داد

تعلیق حضور دانش‌آموزان در مدارس با ورود اُمیکرون به کشور

تهران (پانا) - رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت در صورت ورود امیکرون به کشور قطعاً حضور دانش‌آموزان در مدارس تعلیق خواهد می‌شود اما خوشبختانه تا‌کنون گزارشی از شیوع این ویروس در کشور واصل نشده است.

کد مطلب: ۱۲۳۶۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تعلیق حضور دانش‌آموزان در مدارس با ورود اُمیکرون به کشور

امروزه رسانه‌ها از شیوع امیکرون در ۳۸ کشور جهان خبر دادند؛ ویروسی که سرعت و شدت ابتلا افراد در آن افزایش یافته است. در این میان، آنچه باعث نگرانی کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت و همچنین خانواده‌های دانش‌آموزان است، حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس است.

شدت عمل این سویه افزایش یافته و از آنجایی که در مدارس محافظت کامل از دانش‌آموزان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام نمی‌شود، این ویروس می‌تواند دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را درگیر کند. بر همین اساس اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سویه جدید کرونا باید در کشور به صورت جدی دنبال شود.

در همین راستا مهدی اسماعیلی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس وضعیت کشور از لحاظ شیوع کرونا را در حال پایش دانست و گفت: «واکسیناسیون عمومی در حال انجام است و در این مدت بسیار کمی که آقای رئیسی بر سر کار آمدند، روند رو به رشدی داشتیم و شاهد کاهش میزان مبتلایان و مرگ و میز ناشی از کرونا هستیم.»

وی افزود: «البته ممکن است این وضعیت ناپایدار باشد مدارس ما نیز بر مبنای وضعیت پایدار، بازگشایی شده و اگر مجدداً این ویروس جهش یافته شیوع پیدا کند، راهکار جدید اندیشیده خواهد شد.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: «سویه جدید کرونا که در کشورهای مختلف مشاهده می‌شود، قطعاً خطراتی برای همه کشورها خواهد داشت بر همین اساس ستاد ملی مبارزه با کرونا مرتباً در حال بررسی موضوع است و گزارش‌ها را به ما واصل می‌کند و ما نیز دائماً در حال پایش هستیم.»

وی اضافه کرد: «اگر خدایی نکرده این ویروس هم بتواند جایگاه خود را در کشور ما باز کند و عده‌ای را مبتلا کند، قطعاً ما در بحث برگزاری کلاس‌های حضوری تجدید نظر خواهیم کرد اما تا‌کنون گزارشی از شیوع این ویروس در کشور به ما واصل نشده است. در صورت ورود امیکرون به کشور قطعاً حضور دانش‌آموزان در مدارس را تعلیق خواهیم کرد.»

اسماعیلی در خصوص میزان واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: «تقریباً ما جامعه هدف را پوشش دادیم و از این بابت نگرانی نداریم عده بسیار کمی هنوز واکسینه نشده‌اند که این موضوع طبیعی است آنچه حائز اهمیت است این است که فعلاً ایمنی لازم ایجاد شده است.»

وی با بیان اینکه برای دانش‌آموزان، واکسن سینوفارم تایید شده است، افزود: «ما باید موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان را به متخصصان بسپاریم که تاکنون متخصصان، مشکلی را به ما گزارش نکردند و از این بابت مردم نباید نگران باشند. مجلس تمامی موضوعات را دائم رصد می‌کند و اگر سلامت دانش‌آموزان و شهروندان به خطر بیافتد، به موضوع ورود خواهیم کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار