پرحاشیه‌ترین اتفاق‌های این هفته سینما

از تهدید وزیر ارشاد توسط آقای نماینده تا رکوردزنی تاریخی «گشت ارشاد3» در یک روز 

تهران (پانا) - این هفته تهدید یک نماینده مجلس برای انتشار اسامی 30 فیلم مشکل‌دار و مسئله فروش 1 میلیارد و 800 میلیونی فیلم «گشت ارشاد 3» و ثبت رکورد این فیلم در تاریخ سینمای ایران دو اتفاق مهم سینمای ایران بود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
از تهدید وزیر ارشاد توسط آقای نماینده تا رکوردزنی تاریخی «گشت ارشاد3» در یک روز 

یکی از پرحاشیه ترین اتفاق‌های این هفته سینمای ایران اظهارنظر «بیژن نوباوه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس است که اتفاقاً عضو شورای پروانه نمایش هم هست.

تهدید برای انتشار اسامی فیلم مبتذل و واکنش اهالی سینما

بیژن نوباوه گفته بود: «باوجود مخالفت‌هایی صورت گرفته اما این فیلم‌ها در کمیته شورای نمایش مجوز گرفته‌اند اما اگر این فیلم‌ها اکران شوند ما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس فرا خواهیم خواند. این فیلم‌ها در دولت قبل مجوز نمایش گرفته‌اند و مجوز آن‌ها مربوط به دولت فعلی نیست. همان‌طور که گفتم در این فیلم‌ها ارزش‌های اخلاقی، انقلابی و ملی ما به زیر سؤال رفته و مطمئناً اکران آن با واکنش عمومی مواجه خواهد شد. من خودم عضو کمیته شورای نمایش هستم اما در جلسات آن شرکت نکردم و اگر این وضع بخواهد ادامه پیدا کند دیگر در جلسات بعدی نیز مشارکتی نخواهم داشت.»

در پی انتشار مصاحبه «بیژن نوباوه» نماینده مجلس درباره لزوم توقیف 30 فیلم دارای پروانه نمایش، اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران بیانیه‌ای منتشر کرد. همچنین کانون کارگردانان سینما نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و بیانیه‌ای صادر کردند.


رکورد زنی عجیب «گشت ارشاد 3» در یک روز

سازمان سینمایی بعد از اکران فیلم‌های پرحاشیه به سراغ اکران طنازهای سینما آمد و حالا در این میان گشت ارشاد 3 رونق عجیبی به سالن‌های سینمای ایران داده است تا جاییکه فقط در یک روز توانست با فروش 1 میلیارد و 800 میلیونی رکورد تازه‌ای در سینمای ایران به نام خود ثبت کند و جای «رحمان 1400» را در این رکورد زنی بگیرد.

فیلم «گشت ارشاد 3» به کارگردانی «سعید سهیلی» نه به دلیل کرونا بلکه به خاطر بازی یکی از بازیگرانش که به ترکیه مهاجرت کرده است، چند سالی پشت درهای بسته سینما خاک خورد تا بالاخره با روی کار آمدن دولت جدید و دقیقاً در شرایط سیاسی که کمتر کسی گمان می‌کرد مجوز بگیرد روی پرده نقره‌ای سینما ظاهر می‌شود و حالا با فروش 11 میلیاردی‌اش توانسته رتبه دوم فروش سینما را از آن خود کند.

نکته مهم در اکران این فیلم این است که اگرچه سکانس‌هایی که بازیگر زن این فیلم بازی کرده حذف نشده است اما نامی از «ریحانه پارسا» در میان اسامی اعلام شده این فیلم وجود ندارد.

ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، امیر جعفری، بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد، با معرفی علیرضا خواجه نیا گروه بازیگران «گشت ارشاد ۳» را تشکیل می‌دهند. پخش «گشت ارشاد ۳» را شایسته فیلم بر عهده دارد.

تازه‌های اکران آذرماه
این هفته شورای صنفی نمایش 4 فیلم جدید را برای اکران در ماه آذر اعلام کرد. در میان این فیلم‌ها رد پای منتخب آثار سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هم به چشم می‌خورد.

فیلم «بندر بند» به کارگردانی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی «منیژه حکمت» و مهشید آهنگرانی فراهانی است.

«جنایت بی‌دقت» یکی دیگر از فیلم‌هایی است که در نیمه دوم آذرماه اکران خواهد شد. این فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی «شهرام مکری» و نسیم احمدپور و تهیه‌کنندگی «نگار اسکندرفر» است.

فیلم «بی‌همه‌چیز» به کارگردانی محسن قرایی، نویسندگی محسن قرایی و محمد داوودی و تهیه‌کنندگی جواد نوروز بیگی محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرد.

«اتومبیل» فیلمی به کارگردانی «علی میری رامشه»، نویسندگی «مهدی سجادپور» و تهیه‌کنندگی «علی عبدالعلی‌زاده» محصول سال ۱۳۹۹ است.

همچنین مقرر شد سینماهای سراسر کشور اجازه اکران کمتر از ۳ سانس برای هر فیلم را نداشته باشند، مگر سانس ساعت ۱۰ شب به بعد و فیلم‌های سینمایی طبق آیین‌نامه اکران می‌توانند ۳۰ ثانیه تبلیغ تجاری در ابتدای هر فیلم داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار