معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

آینده‌پژوهی در ورزش، یک اصل اساسی و مورد تاکید است

سمنان(پانا) - معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه آینده‌پژوهی در ورزش، یک اصل اساسی و مورد تاکید است، گفت برای انجام هر برنامه‌ای، آینده پژوهی یک اصل اساسی است و انجام امور بدون برنامه‌ریزی به سرانجام نخواهد رسید.

کد مطلب: ۱۲۲۵۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آینده‌پژوهی در ورزش، یک اصل اساسی و مورد تاکید است

رضا مهدی، در وبینار کشوری آینده‌پژوهی ورزش به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، به بیان آمارها و نتایج مطالعات انجام شده قبل از کرونا و واقعیت های موجود در جامعه که دانشگاه فنی و حرفه‌ای را هم شامل می‌شود، اشاره کرد و افزود: متاسفانه آمارهای بسیار تاسف برانگیزی مربوط به وضعیت کم تحرکی دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر در ایران وجود دارد و این واقعیت ناخوشایندی است.

وی با عنوان این مطلب که متاسفانه در جامعه ما به ورزش به عنوان یک برنامه سرگرمی تفریحی و دلبخواهی نگرش می شود نه به عنوان یک رفتار واقعی و مورد نیاز برای تغذیه روح و جسم؛ در صورتی که ورزش، یک واقعیت انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که برای انجام هر کاری، آینده پژوهی یکی از ارکان اصلی آن برنامه خواهد بود؛ بنابراین ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین به مولفه های مختلف آینده پژوهی در ورزش از جمله عامل جمعیت شناختی، عامل تکنولوژی، عامل فرهنگ و سبک زندگی مردم، عامل منابع مالی و اقتصادی و عامل زیست طبیعی و محیطی اشاره کرد و به تبیین و تشریح هر یک از این عوامل پرداخت.

مهدی در پایان اظهار کرد: مولفه های مختلف آینده پژوهی همه ما را متعهد می کند که به تحرک جوانان و نسل آینده توجه خاصی داشته و در تمام جهات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره به نقش ورزش و اهمیت آن واقف باشیم.

ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه ورزش یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های ایجاد شور و نشاط و شادابی در جامعه است که با نهادینه کردن آن در بین عموم مردم، می‌توان به سمت قله‌های موفقیت در تمام زمینه‌ها پیش رفت، گفت: ورزش به عنوان یکی از مهمترین ارکان تأمین شادابی و سلامت جسم و روان دانشجویان، کارکنان و اساتید و نیز شاخص اصلی اجتماعی و فرهنگی، موجبات کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

رضا نقدی در این وبینار، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در جوامع دانشگاهی بر سه اصل تحصیل، تهذیب و ورزش و با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام به ورزش عنوان کرد که تاثیرات ورزش بر جسم و روح انسان بر کسی پوشیده نیست و تمامی دانشگاهیان موظفند در این مسیر برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با همراهی و پشتیبانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای و اداره کل تربیت بدنی این دانشگاه در این حوزه بیش از گذشته کوشا بوده و قدمی جهت پیشرفت ورزش به ویژه در بخش ورزش همگانی دانشجویان برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار