تداوم کاهش دما و بارش باران در 10 استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که بارش باران و کاهش دما در 10 استان طی روزهای آینده تداوم دارد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تداوم کاهش دما و بارش باران در 10 استان

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز شنبه اول آبان ماه در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان و در اواخر وقت در غرب گیلان و یکشنبه ۲ آبان ماه در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه ۳ آبان ماه با شمالی شدن جریان هوا روی دریای خزر، در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و در ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

همچنین سه‌شنبه ۴ آبان ماه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

بر این اساس، از اواخر روز دوشنبه ۳ آبان ماه و طی روز سه‌شنبه ۴ آبان ماه بارش در گیلان و مازندران شدید و دریای خزرمواج و توفانی خواهد بود.

روز چهارشنبه ۵ آبان ماه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق بارش رخ می‌دهد همچنین طی این پنج روز بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی البرز به شکل برف خواهد بود.

طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۳ و ۴ آبان ماه به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، با توجه به تقویت جریانات جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان و چهارشنبه ۵ آبان ماه در مناطقی از سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا ۲ آبان ماه قسمتی ابری به همراه غبار صبحگاهی و گاهی نیمه ابری در بعد از ظهر به همراه وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه ۳ آبان ماه صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا ۱ و ۲ آبان بندر عباس با بیشینه دمای ۳۵ و۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است و امروز اول آبان ماه اردبیل با بیشینه دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و فردا ۲ آبان ماه اردبیل و زنجان با بیشینه دمای ۱۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار