اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

زندگینامه افتخارآمیز علی لندی در کتاب‌های درسی مکتوب شود

تهران (پانا) - قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پیامی اعلام کردند زندگینامه و عمل شهادت گونه و افتخارآمیز علی لندی در کتاب‌های درسی مکتوب و مثل داستان دهقان فداکار در ذهن همه دانش‌آموزان این مرز و بوم ثبت و ضبط شود.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
زندگینامه افتخارآمیز علی لندی در کتاب‌های درسی مکتوب شود

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در پیامی خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش آورده است: در ایام اربعین حسینی و در آغازین روزهای ماه مهرو مهرورزی، کبوتری سبکبال از خانواده بزرگ آموزش و پرورش در امتداد خط سرخ علی اکبر حسین (ع) مهربانانه به آسمان پرکشید و خبر عروجش ، شوک بزرگی به احوال همگان وارد کرد و همه را آزرده خاطر کرد، اما در برابر قضا و مشیت الهی، چاره ای زیباتر از رضا و تفویض امور به او نیست.

همچنین در این پیام با ابراز همدردی و تسلیت می افزاید:‌ امید است به حرمت ایام اربعین حسینی و این ایثار حسین گونه اش در عنفوان دوره نوجوانی، مورد شفاعت حضرتش قرار گیرد و بر سفره مولی و صاحب این شب و روزها مهمان باشد.

در بخشی دیگر از این پیام تاکید شده است: به نمایندگی از تمامی دانش آموزان عضو خانواده بزرگ اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کل کشور ، استدعا داریم چنان که در هشت سال دفاع مقدس در تک تک رویداد ها جوانان و نوجوانان این سرزمین به سان خورشید درخشیدن، چون شهید فهمیده ها، بهنام محمدی ها و هزاران لاله دیگر که نامشان همیشه هست و یادشان پابرجاست؛ زندگینامه و عمل شهادت گونه و افتخارآمیز این نوجوان آسمانی نیز در کتب درسی مکتوب و مثل داستان دهقان فداکار در ذهن همه دانش آموزان این مرز و بوم ثبت و ضبط شود، باشد که الگویی عملی برای آموختن رفتار انسان های بزرگ شود. علی عزیزمان بزرگ مردی بود که داستان ایثارش برای همه درس آموز است.

به گزارش پانا، علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشاء آتش از آنها خود گرفتار آتش شد. وی با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام و بستری شد.

این نوجوان فداکار بامداد روز جمعه در بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار