مظفر: دفاع مقدس یکی از عوامل هویت‌ساز برای جامعه ایران به شمار می‌آید

تهران (پانا) - مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مظفر: دفاع مقدس یکی از عوامل هویت‌ساز برای جامعه ایران به شمار می‌آید

متن پیام زهرا مظفر به شرح زیر است:

بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

«وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم»

سی و یکم شهریور یادآور رشادت‌ها و ایثار ماندگار انسان‌های دلیری است که در ۸ سال دفاع مقدس در دفاع از تمامیت ارضی و مقابله با هجوم دشمن به ایران اسلامی، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

دوران دفاع مقدس، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین رویداد تاریخ معاصر ایران است و یکی از عوامل هویت‌ساز برای جامعه ایران به شمار می‌آید. این حماسه عظیم و عزت‌آفرین، نمادی از سرفرازی ملتی است که هیچ‌گاه مقابل زورگویی و ظلم سکوت نکرده است.

آزادی، استقلال و عزت جهانی کنونی ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس است که ثابت کردند با اتحاد و همبستگی، هیچ قدرتی قادر به دست اندازی به مرزهای مقدس کشور نخواهد بود همانطور که امروزه علیرغم فشارهای شدید اقتصادی، مردم با بصیرت و ولایت مدار کشورمان، مقابل تحریم‌ها و تهدیدها ایستاده‌اند. امروز ایران اسلامی در شرایطی قرار دارد که دشمن، فرهنگ غنی و پیشرفت علمی و هویتی این سرزمین را نشانه گرفته و در این دشمنی از هیچ ابزار فرهنگی، نظامی، اقتصادی، سیاسی و... غافل نمی‌شود. فرهنگیان عزیزدر مقابل این برنامه دشمن، رسالتی خطیر برعهده دارند و امروز به تأسی از همان فرهنگ عاشورایی در سنگر علم و دانش به دنبال تحقق آرمان‌های راستین شهداء ، مسیر پیشرفت و توسعه را هموار می کنند.

این روزها با شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد تکرار حماسه سال های دفاع مقدس هستیم و شاهدیم که کادر درمان ، مدافعان سلامت و معلمان مدافعان علم ودانش دانش آموزان ، همانند ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس ازجان خود مایه گذاشته و با خدمت خالصانه ، بار دیگر با فداکاری واز خود گذشتگی صحنه های زیبای جدید ی را خلق ودر تاریخ ثبت کرده اند.

هفته دفاع مقدس به فرموده‌ مقام معظم رهبری «اوج افتخارات ملت ایران است» و فرصتی مغتنم برای مرور و بازخوانی مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های مردان و زنان شجاعی است که با اراده‌ای بی‌بدیل علیه تجاوز به کشور، به مقابله برخاستند و استقلال خود را معامله نکردند. نسل ما وظیفه دارد از تجربه خود در دفاع مقدس، برای نسل‌های جدید که این دوره را لمس نکرده‌اند، سخن گفته و این رویداد تاریخی را به شیوه‌ای واقعی ترسیم کند. بی تردید این ایام فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا ملت سرافراز و غیور ایران اسلامی بار دیگر ضمن تجدید میثاق با آرمان های شهدا، از رزمندگان، ایثارگران و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی، تجلیل و آنان را تکریم کنند.

اینجانب ضمن گرامیداشت چهل ویکمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل، شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای معلم ودانش آموز راگرامی داشته وتوفیق روز افزون همه همکاران جامعه بزرگ تعلیم وتربیت را در پاسداری و ادامه مسیر پرافتخار شهدا، ایثارگران و آزادگان را از خداوند منان مسئلت می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار