گیاهی برای تقویت قلب و انبساط روح

تهران (پانا) - بادرنجبویه، ضد بیماری‌های قلبی، معده و روده بوده و روغن این گیاه برای از بین بردن افسردگی، نگرانی، بی‌قراری و سردردهای عصبی تجویز می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۵۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
گیاهی برای تقویت قلب و انبساط روح

به گزارش ایسنا، بادرنجبویه که گیاهی دارای طبیعت گرم و خشک است، داروی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی،‌ ابوعلی سینا بود که جهت تقویت قلب و انبساط روح تجویز می‌کرده است. این گیاه به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌شود.

از جمله خواص بادرنجبویه می‌توان به آرام‌بخش اعصاب، ضد بیماری‌های قلبی، معده و روده، ضد اسپاسم، ضد تشنج اشاره کرد؛ این گیاه همچنین به رفع احساس صدای مبهم در گوش کمک می‌کند.

گیاه بادرنجبویه، مفرح و نشاط‌ آور و خوشبوکننده دهان است.

اسانس این گیاه در آرام کردن درد معده با منشأ عصبی، احساس چنگ‌زدگی در معده، تپش قلب، سردردهای یک طرفه، سرگیجه، عصبانیت، بی‌خوابی، استفراغ دوران بارداری و درد عصبی دندان موثر است. برگ بادرنجبویه بهترین دارو برای افرادی است که در هنگام نگرانی و اضطراب دچار درد معده می‌شوند. دم‌کرده این گیاه نیز جهت بهبود تهوع،‌ مراحل اول سرماخوردگی، خستگیِ عصبی و افسردگی، مفید است.

کمپرس، پماد و روغن این گیاه جهت دفع حشرات و درمان زخم نیش آنها و رفع تنش عصبی از زمان ابوعلی سینا تجویز شده است.

روغن بادرنجبویه برای از بین بردن افسردگی، نگرانی، بی‌قراری و سردردهای عصبی تجویز می‌شود.

از آنجا که روغن گیاه عامل اصلی درمان است، توصیه شده است که از مصرف برگ خشک‌شده خودداری شده و فقط از برگ تازه گیاه استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار