سلیمانزاده خبر داد

صدور احکام استخدامی ۷۳ هزار معلم غیر رسمی

تهران (پانا) - رییس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و امور اداری آموزش و پرورش خبر داد احکام استخدامی ۷۳ هزار معلم حق التدریس تا مهر صادر و از اول مهر به عنوان معلم رسمی وارد کلاس‌های درس خواهند شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
صدور احکام استخدامی ۷۳ هزار معلم غیر رسمی

به گزارش صدا و سیما، ناصر سلیمانزاده گفت: دو دوره آموزشی برای معلمان غیر رسمی برگزار شد و دوره آموزشی سوم نیز دی به پایان می‌رسد و احکام این معلمان که ۱۵ هزار نفر هستند ماه دی صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: این دسته از معلمان می‌توانند از اول مهر به عنوان نیروی حق التدریس با ما همکاری داشته باشند و سنوات خدمتی آن‌ها تا دی محاسبه و در احکام آن‌ها لحاظ خواهد شد.

وی تاکید کرد: معلمان نهضت سوادآموزی، قرآنی و طرح امین که در آزمون اول مرداد پذیرفته شوند به شرط شرکت در دوره‌های آموزشی امسال به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

سلیمانزاده درباره استخدام معلمان خرید خدماتی و معلمان مدارس غیر انتفاعی گفت: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرحی است که این معلمان در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در اولویت قرار بگیرند و مدت زمان خدمت آن‌ها از سن استخدام آن‌ها کسر شود.

وی به استخدام کارکنان قراردادی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: کارکنان قراردادی که خود ایثارگر و یا پدر و مادر آن‌ها ایثارگر باشد به پیمانی تبدیل وضعیت خواهند شد، اما برای کارکنان عادی هنوز مجوزی دریافت نشده است.

سلیمانزاده گفت: طبق شاخص‌های استاندارد ۱۹۷ هزار معلم کمبود داریم که این کمبود با اضافه کار معلمان و اضافه کاری نیرو‌های اداری مدارس معلمان حق التدریس و بازنشسته جبران می‌شود.

رییس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و امور اداری آموزش و پرورش افزود: امسال همانند سال گذشته ۲۵ هزار معلم بازنشسته را به همکاری خواهیم گرفت که حداقل هر بازنشسته می‌تواند هفته‌ای ۱۴ ساعت تدریس داشته باشد.

وی گفت: آموزش و پرورش امسال ۹۵ هزار معلم بازنشسته دارد که معلمانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند می‌توانند تا ۳۵ سال خدمت ادامه دهند.

سلیمانزاده به افزایش حقوق سرایداران مدارس اشاره کرد و افزود: این افراد از تیر امسال یک میلیون تومان به عنوان اضافه کار ماهانه دریافت خواهند کرد.

وی گفت: طرح رتبه بندی معلمان در مجلس در حال بررسی است و در صورتی که اعتبار مورد نیاز آن تامین شود به تصویب خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار