رییس مجلس در راس هیات پارلمانی وارد سوریه شد

تهران (پانا)- رئیس مجلس شورای اسلامی در راس هیئت بلند پایه پارلمانی و با استقبال حموده صباغ رئیس مجلس سوریه وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد. تمرکز اصلی این سفر اقتصادی و تجاری رفع موانع تجاری و حل مشکلات تجار و بازرگانان برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی سوریه است.

کد مطلب: ۱۲۰۳۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رییس مجلس در راس هیات پارلمانی وارد سوریه شد

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در این سفر با مقامات ارشد سوریه و نیز تجار و فعالان اقتصادی دوکشور دیدار خواهد کرد و به صورت ویژه پیگیر تحقق اهداف اقتصادی و تجاری خواهد بود.
در این سفر، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روح‌الله متفکر آزاد عضو هئیت رئیسه و کمیسیون آموزش، مهدی شریفیان عضو کمیسیون فرهنگی، روح الله نجابت عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و حسین امیرعبدالهیان مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی دکتر قالیباف را همراهی می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بلند پایه ترین مسئول ایرانی است که بعد از بحران سوریه به این کشور سفر می کند. این درحالی است که پیش از این ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، وزیر کشور ترکیه برای چهارمین بار طی 2 سال اخیر و وزیر کشور چین برای عقد قرارداد های تجاری به سوریه سفر کرده اند. روز گذشته نیز فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به این کشور سفر کرده است که همه این اتفاقات نشان دهنده تلاش کشورهای مختلف برای استفاده از دوران پسا بحران سوریه و کسب منافع اقتصادی است.

صادرات فعلی ایران به کشور سوریه حدود یک میلیارد دلار برآورد می شود درحالی که صادرات ترکیه به سوریه بیشتر از ۱۴ میلیارد دلار است و با رفع موانع تجاری و اقتصادی، فعالان اقتصادی دو کشور می توانند حجم مبادلات تجاری را توسعه دهند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار