بازگشایی مدارس از مهرماه؛ آموزش حضوری الزامی است یا اختیاری؟

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره چگونگی بازگشایی مدارس توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس از مهرماه؛ آموزش حضوری الزامی است یا اختیاری؟

محسن حاجی میرزایی در حاشیه اجلاس سی و پنجم روسای آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: باید برای شروع سال تحصیلی آماده شویم امسال سال تحصیلی آمادگی بیشتری لازم دارد.

وی با بیان اینکه هنگام شروع سال تحصیلی امسال اگر بنا شد حضوری باشد باید تمهیداتی بیشتری بیاندیشیم و نیروی انسانی را متناسب با کار موثرتر تجهیز کنیم افزود: در این باره باید سناریوهای مختلف را مرور کنیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: دلیل اهمیت اجلاس هم این است که تغییر دولت را داریم و نگران بودیم تغییر دولت خللی در شروع سال تحصیلی وارد کند. وظیفه داریم سال تحصیلی را با شکوه آغاز کنیم لذا نشستی را برگزار کردیم تا این هدف مهم محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید با برگزاری این اجلاس مجموعه برداشت‌های خودمان را ارزیابی کنیم و برای شروع دیگر آماده شویم ادامه داد: همه مجموعه براساس فهم از گذشته حرمت آینده را نگه دارند.

وی گفت: سال تحصیلی تمام شد و باید تجربیات آن مرور می‌شد؛ در این اجلاس در ۵ محور تجربیات مرور می‌شود؛ برنامه درسی، نیروی انسانی، نظام ارزشیابی، سلامت دانش‌آموز، عدالت آموزشی.

حاجی‌ میرزایی در ادامه درباره سناریوهای در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی آینده بیان کرد: ٣٠ درصد از مدارس ما جمعیت کمتر از ۵٠ دانش‌آموز دارد و به شرط رعایت فاصله اجتماعی بدون مشکل سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: درباره واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس، رانندگان سرویس‌های مدارس گفت‌وگو کردیم و قرار است این موضوع از عید غدیر با واکسیناسیون معلمان آغاز شود و واکسیناسیون رانندگان سرویس نیز بعد از روشن شدن مسیر تردد دانش‌آموزان بعد از شروع سال تحصیلی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد به جهت اینکه در مدارس یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر کادر مدرسه داریم و اگر اکنون وزارت بهداشت واکسیناسیون داشته باشد این کار در یک هفته تا ١٠ روز انجام خواهد شد لذا کار قبل از پایان مرداد به اتمام می‌‌رسد.

حاجی میرزایی در مورد الزامی بودن یا اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان گفت: در این باره ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌کند. مطالعات گسترده در حوزه بهداشت جهانی و تجزیه قالب کشورها حاکی از آن است که مدارس باز شوند سال گذشته هم برخی کشورها مدارس را بازگشایی کردند اما دور بودن از مدرسه مخاطرات بسیاری دارد.

وی ادامه داد: تلاش داریم آموزش باکیفیت ارائه شود چراکه هیچ موضوعی نمی‌تواند جایگزین معلم شود، ما از بد حادثه این روش‌ها را جایگزین کردیم، اما تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره نیروی انسانی این وزارتخانه گفت: تعهد کرده بودیم تا تمام افراد را براساس قانون سال ٨٨ به کار بگیریم و تعیین تکلیف کنیم.

حاجی میرزایی در این باره افزود: افرادی که تبدیل وضعیت شدند مشغول تحصیل هستند بنابراین در سال گذشته بیش از ١٠٠ هزار نفر از طریق تبدیل وضعیت یا بکارگیری ماده ٢٨ با ما همکاری کردند مشکل نیروی انسانی را کاهش دادیم و پیش بینی می‌کنیم تا چند سال آینده بخشی از نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار