ادعاها و اتهامات سخنگوی پنتاگون علیه ایران

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بدون ارائه هیچ‌گونه مستندات و مدارکی به تکرار ادعاهای ضد ایرانی پرداخته است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ادعاها و اتهامات سخنگوی پنتاگون علیه ایران

به گزارش العالم، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با شبکه خبری العربیه بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی، مدعی شده ایران، «شبه‌نظامیانی» را که به نیروهای آمریکایی در عراق حمله می‌کنند تسلیح و تأمین مالی می‌کند. کربی مدعی شده ایران باید حمایت خود از «شبه‌نظامیان در عراق» را متوقف کند.

وی پیش از این نیز با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که این کشور «بازیگری مخرب» بوده و همچنان در تحولات عراق و کشورهای دیگر ایفای نقش می‌کند.

وی در ادامه یاوه‌گویی‌های خود ایران را به حمایت از تروریسم در منطقه خاورمیانه متهم کرد و مدعی شد که منفعت آمریکا در مهار تروریسمی است که ایران در منطقه اشاعه می‌دهد.

ادعای وی در حالی صورت گرفته که تحلیلگران می‌گویند جریان مقاومت در برابر حضور نظامی آمریکا در منطقه واکنش طبیعی به اقدامات واشنگتن بوده است. به عنوان مثال، در کشور عراق، مخالفت‌ها با حضور نظامی آمریکا از زمانی شدت گرفت که پنتاگون اقدام به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و ««ابومهدی المهندس»، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد کرد. پارلمان عراق، بعد از این اقدام آمریکا مصوبه‌ای برای خروج نظامیان خارجی از خاک آن کشور به تصویب رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار